Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Lisa Hillbom - 16 januari 2010 20:24

Helgen är snart slut. Igen.


Men först har vi en alldeles ljuvlig Söndag framför oss. Ska skynda ut på en långpromenad med Bosse efter frullen, städa av lite här hemma, fixa lunch. Och sen, banne mig, ska jag åka pulka. Går och fnissar för mig själv varje gång jag går förbi shellbacken, för det ser så hysteriskt kul ut. Så i morgon, då jäklar ska jag åka!


Dop idag då. Sötaste Tuva såg mest förvånad ut. Ska kasta in någon bild i morgon.


Är sååå stolt över mina otroligt fina syskonbarn. Två riktiga charmtroll och jag blir alldeles varm i kroppen när jag träffar dom. Kärlek.


Mina egna två har knoppat in. Man blir lätt trött när man vaknar 5,15 en Lördag. Onödigt, liksom.


Vi var trötta hela bunten, så jag ringde och tiggde mat hos Mamma och Pappa. Ohh, så smidigt.


Haiti. Igen. Självklart, självklart, självklart ska vi hjälpa. Och vi gör väl det? Vi skänker massor, massor, massor av pengar. Och det är ju skitbra. Jag vet att det är ett land som inte hade något från början, och absolut ingenting nu. Och skulle vi drabbas så hårt av en naturkatastrof, så självklart vill jag att vi ska få all hjälp vi kan. Menar inte för en sekund att vi inte ska hjälpa.


Menar bara att det händer grejer här hemma. Att vi alltid kan hjälpa någon. Att vi kanske inte alltid behöver vänta in en jättekatastrof, utan att vi kanske kan sätta 50 kr på autogiro till Friends eller nåt.


Nog om det.


Nu tror jag att jag ska kura ner mig i sängen, och ladda inför en späckad dag i morgon.


Föresten. Om jag missat att uppdatera Linusläget. 25 Januari ska vi till Logoped i Falun. Ska bli otroligt spännande!


Och Someone? Ge dig till känna, för tusan. Missade Willy igår! Tusan. Skönt att höra att han har lite sväng i kroppen i allafall! Haha!

Ovido - Quiz & Flashcards