Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Lisa Hillbom - 23 januari 2010 18:55

    


Ni må tro att det var en salig Linus som åkte lastbil idag! Han var mycket nöjd med sin dag. Saga låg ju klubbad i feber, så det blev bara Linus och jag. Så vi började äventyret med att åka till Shell och köpa lite godis till honom. Sen bar det av ut till garaget. Han fick till och med provsitta en grävmaskin. Eller traktor. Eller vad det heter.

 

Hoppas inte Jocke läser, för då får han skämmas för sin fru. Han har flera gånger lärt mig skillnaden mellan ensilage och hö, och jag fattar fortfarande ingenting. Eller var det så... Hade halm nåt med det att göra? Nä... Äh.

 

Sen tog jag mig en promenad till Mamma, eftersom syskon med barn skulle komma och hälsa på. Och vi grottade ner oss i deras kortberg från när vi var små. Åh, vilka fynd. Ska scanna in dom på datorn - några iallafall - då ska jag lägga in nåt här.


Promenad hem, sen matlagning med barnen. Gött som fasiken blev det. Ett tips. Allt i samma panna liksom.


Sen gick jag igen. Känns inte som jag gjort så mycket annat. En halvtimme brände jag av nu. Och 70 minuter efter frullen. Så jag har vart superduper duktig idag.


Men nu räcker det. Nu blir det soffan med en kopp the och en apelsin.



    


Och nej, barnen använde inte den kniven. Jag gjorde det.

Av Lisa Hillbom - 23 januari 2010 07:30

Storslagna planer idag. Saga och Linus ska få åka lastbil med Moffa. Mormors Kille, som Saga kallar honom.


Men den där jäkla andra svinsprutan verkar sätta stopp för det. Linus kan nog åka, ser det ut som. Men Saga har 38,7. Så det får vi nog lov att tacka nej till. Istället får vi nog då ta och tacka ja till Akuten AB i Ludvika. Har en liten flicka här med uvi. Så vi lär nog få åka dit istället. Känns inte som jag vill vänta till Måndagen. Vi får se, hur läget utvecklar sig. Grejen är den att hon säger att hon har ont i magen också, och det känns kanske som vi borde kika upp det då.


En hel vecka har gått igen. Makalöst. Ska snart fixa lite frukost. Eller snart och snart... Jocke har sovmorgon, så han får sova till nio. Sen äter vi. Ska försöka ta mig en långpromenad med Bosse också. Får se hur mycket jag orkar. Är lite snörvlig och halvdan.


Planerna för idag då? Nja. Inte mycket alls inplanerat. Vi ska försöka bära in lite pellets. Vi ska äta någon god lax ikväll. Eller fläskfilé. Jag har inte bestämt mig ännu.

I morgon åker Saga till mamma och pappa och sover där, eftersom vi ska vara i Falun hos logopeden 09.30 Hon fick välja på dagis, mormor och morfar eller följa med. Valer var förvånande nog väääldigt enkelt. Och i förrgår så berättade hon för oss att det ska bli sååå skönt att åka till mormor och morfar och få lite lugn och ro! Hon har det inte lätt i hennes familj heller...


Kom på att jag kanske får träffa Lill-Tjock idag. Anna skulle vara hos mamma och pappa under dagen, eftersom Fredrik skulle iväg på något. Då får man passa på att åka ner och klämma lite på härligheten.


Nu ska jag försöka fixa en grej, som jag dragit på. Men det är en hemlis, så jag kan inte säga något. Men... ja... nä. Det är ju iallafall någon som fyller år snart. Hihi.

Ovido - Quiz & Flashcards