Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Lisa Hillbom - 2 januari 2010 21:00

Jag är trött. Stannade hemma idag, och har slappat på soffan, under täcket, hela eftermiddagen.


I morgon är min sista lediga dag på jullovet. Känns helt ok. Den skall tillbringas med familjen, trots att det ser ut som taikon här inne! Det skiter jag i. Jocke är ledig i en vecka, såd et får han styra upp bäst han vill.


Så i morgon ska vi nog ta en heldag ute. Försöka bege oss till en bra pulkabacke. Eller så blir det backen på husgaveln. Smidigt som satan att ha allt nära tillhands. Typ toa och kök. Så blir vi ute och äter lunch. Har tagit fram korv och korvbröd. Hoppas på sol och inte alltför många minusgrader.


Kidsen sover sen länge. Skönt. Har blivit många sena kvällar, och allt är väl kaos hos barnen nu. Skönt för dom när rutinerna rullar på igen. Vi är väl rutinmänniskor. Trist, men sant.


Ikväll har vi iallafall haft en lugn kväll för oss själva. Linusen däckade nämligen vid halv sju i soffan. Saga strax efter. Och alldeles snart så ska deras mor knoppa in...



Av Lisa Hillbom - 2 januari 2010 10:13

Sitter med en kaffekopp efter frullen.


Saga sov hos mamma och pappa i natt, så vi har bara haft lillfisen hemma. Och han sov till 8.45 Skönt som attan. Något som var ännu skönare var att Jocke klev upp med honom och jag fick sova en timme till.


Har gräslig mensvärk. Gräslig, hemsk och alldeles fruktansvärd.


Vi är bjudna till Jockes farmor och farfar på fika idag, och jag skulle hemskt gärna följa med. Men det vettetusan om min mage fixar. Vi får se.


Jocke är ute och promenerar med Bosse nu, Linusen tittar på Nicke Nyfiken. När Saga kommer blir det rester till lunch, sen bär det nog av mot Huggnora.


Jobb på Måndag igen. Känns faktiskt heeelt ok. Skönt att dom här "ätarhelgerna" är över. Blir lättare att trilla in i rätt lunk igen. Visserligen har jag inte gått upp i vikt alls under julen, men ändå. Fusk har det ju blivit. Vägning på Måndag igen, vilket borde bli plus, med tanke på mensen. Men totalt är det -6.9 Vilket jag är grymt nöjd med.


Första målet var -5 kg till jul. Och det fixade jag ju strålande. Nästa mål är -5 till sista Januari. Nja... Vi får väl se med det. Visserligen är det ju "bara" 3 kg kvar... Vi får se. När mamma sen fyller år i slutet på Februari ska jag iallafall unna mig lite nya kläder och ett frisörbesök. Det är jag väl värd vid det laget.


Nu ska jag surfa runt lite bland tidningarna, sen ska jag krypa ner bredvid en mysig puppas.

Ovido - Quiz & Flashcards