Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Lisa Hillbom - 10 oktober 2009 19:33

Och vet ni vad jag har gjort idag? Jag har hälsta på världens, sötaste, finaste till Tuva. Vilken fantastiskt fin bäbis! Åhh. Och så langar Jocke över den där lilla, lilla sparven i min famn. Och jag blev stel som en pinne! Tänk att man har haft barn själv, men ändå blir man sååå nojjig när man ska hålla någon annans lilla klimp.


Igår hade vi en alldeles ljuvlig eftermiddag. Städade innan Jocke kom hem. När han kom hem strax efter två åt vi lite mellis, sen gick vi ut i skogen. I flera timmar. Och det var så sjukt skönt. Kändes som det blev en extra dag på helgen, liksom.


Väl hemma blev det kyckling och pommes. På Sagas beställning. Hon tyckte det var alldeles för längesen! Sen Fredagsmys i soffan med idol. Svensson-varning AB.


Idag hade jag sovmorgon. Me Like. Så 9 väcktes jag av en iskall puppas, som kom och kröp ner bredvid mig. Frukosten serverad på bordet, bara att kliva upp. Lyxigt. Sen blev det en lååång promenad med Bosse. Så grymt skön start på morgonen. Vi träffade en äldre herre med en labradorvalp. Vovvarna gick bananas, så vi anordnade helt enkelt en play-date! Nästa Lördag klockan tio ska vi träffas i Grusgropen, så ska vovvarna få leka av sig. Lite roligt. Han träffar ju hundar på valpkursen. Men det är det ju typ lekförbud. Så där blir det inget busa av.


I morgon ska jag på valpkurs. Vi ska lägga valpspår och det är för mörkt på kvällarna. Därför är vi där i morgon klockan tio. Mig passar det perfekt, eftersom Jocke jobbar eftermiddag. Slipper jag ordna barnvakt. Skulle bli barnvakt två gånger den här veckan, eftersom vi har kvällsmöte på Onsdag. Men då tar farmor barnen, så får dom sova kvar där. Blir nog bäst för alla.


Ikväll har jag väl inget annat val än att titta på den där förbannad fotbollen.

Ovido - Quiz & Flashcards