Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Lisa Hillbom - 14 oktober 2009 20:37

Mötet avklarat. Gick smidigt.


Säkert berodde det på att jag och Bosse var ute i skogen i en och en halv timme på eftermiddagen. Energikick AB. tog en halvtimmesvända när jag kom hem också. Skönt.


Så nu sitter jag med en kopp the och varvar ner. Rättar trav. Men nä. Föresten. Jag fick visa leg idag när jag skulle köpa travet! På riktigt! Och vet ni?! Det är 18 års åldergräns! Mohaha!


Pillar i mig lite rester från igår. Lite pepparsalami (hur kan jag ha gått en kvarts liv utan att inse hur gudomligt det är med salami), lite kex med grekisk vitlöksost. Mmm. Sååå gott! En mandarin till avslutning, sen kryper jag ner i sängen och kikar på TV.


Partyambulansen nästa helg? Mmm. Det låter lockande. Barnvakt redan ordnat, så vi kan överväga i en vecka.

Av Lisa Hillbom - 14 oktober 2009 14:12

Japp. Jocke har lämnat barnen hos son Farmor. Så när jag kom hem idag var det bara Bosse hemma.


Tyst. Lugnt. Det behövdes för min hjärna, som annars går på högvarv. Ska snart ge mig ut i skogen med Bosse, vilket också behövs för min hjärna. Men han verkar bara vilja sova. Så här sitter jag. Och slösurfar. I Love it. Det är avkoppling. Läsa lite bloggar, lite tidningar, lära sig något nytt, googla något man funderat på. Ohh.


Kvällsmöte ikväll. Därav anledningen att barnen inte är hemma. Dom har det så himla mycket bättre hos sin farmor.


Dagens bästa! Icas Bonuscheck.


Here is the Story.


Våra matkostnader har ju vart enorma, gigantiska. Alltid en bonuscheck på 75 kr. Vi ar alltså handlar mat för typ 7500 kr i månaden. 4 personer. Ja. Ni hör ju.

Sen testade vi det här med att storhandla. Och vi fick ner matkostnaden till 5000 kr. Lägre än så får vi inte ner den, omöjligt, tänkte jag.

Tills vi testade att veckohandla!

Varje Måndag, på Matmagasinet. Billigaste affären häromkring.


Och idag kom resultatet. En Bonuscheck på 25 kr. Under september har vi handlar för 3990 kr på Ica. Förstår ni? Det är helt sjuuukt! Jag känner mig så pinsamt stolt över oss! Det äe tråkigt, och det tar lite tid. Men jäklar vad man får igen det! Jesus.


Så jag firade med att åka ner och köpa mig en Harry Boy! Så vi får se om man kanske blir miljonär ikväll. Mohahah! Or not.


Såg ni han som vann 3 miljoner? Och var en siffra ifrån 171 miljoner? Skulle man vara bitter...? Jag vet inte. Lite retligt skulle det nog kännas.


Nåja, ska väl inte sväva iväg allt för mycket. Svävar ut i skogen istället...





  

Ovido - Quiz & Flashcards