Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Lisa Hillbom - 15 oktober 2009 20:15

Rättelse.


Inte grejer.


M Ä N N I S K O R.

Av Lisa Hillbom - 15 oktober 2009 19:49

Varför? Varför i hela fridens namn är vissa grejer så otroligt irriterande, retliga och bara... dryga. Varför kan jag inte sluta irritera mig på småsaker?


Ja ni...

Av Lisa Hillbom - 15 oktober 2009 18:58

Blev ingen livsmedelsinspektör idag. Så sjukt besviken! Hade laddad mentalt, och stressat upp mig något enormt för den här dagen. Så kommer han inte! Han kunde ju åtminstone ringt. Grymt irriterande.


Slutade tre idag, sen for jag hem och drog igång städningen. Heeela huset är städat. Båda toaletterna, dammat överallt, alla sängar renbäddade. Ljuvligt, att ha den förutsättningen inför helgen! Me like.


Efter städningen var mamma mu trött. Efter en fight med Saga, så bar det till slut av ner till pizzerian. Sen hade vi en trevlig liten middag där. Oftast, eller nästan alltid, när man köper pizza, så tar man ju med den hem. Men idag var vi lite crazy, och barnen vart helnöjda. En klubba fick dom efteråt också.


Nu sitter dom nyduschade i soffan med lite frukt. Snart väntar sängen. Eventuellt jobbar Jocke in morgondagen (4 timmar) i natt, och då blir det ju dagis för kidsen i morgon bitti.


Som sagt, jag och Saga hade en fight. Hon klev rakt in med storstövlarna på, som tidigare vart i sandlådan. Typ 30 minuter efter att jag torkat golven. Och jag exploderade. Hon grät, och jag skrek. Onödigt, jag vet. Men ibland blir det så. Och hon blev så hemskt ledsen. Fy. Efter ett tag sa vi förlåt. Hon sa förlåt att hon gick in med stövlarna, och jag sa förlåt för att jag skrek och sa att hon var dum, för det är hon inte.


- Neeej, det låter sååå fult att säga så! Det låter illa!


Ajjjj... Mitt mammahjärta. Hon hade så rätt, jag hade gjort så fel.


My mistake. Nu har jag lärt mig min läxa.


Nu ska jag ta en dusch, sen lägga barnen. Sen lägga mig själv, tror jag baske mig!

Ovido - Quiz & Flashcards