Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Lisa Hillbom - 16 oktober 2009 14:00

Fredag! Igen! Helt makalöst, så fort veckorna går.


Jag älskar Fredagar. Det är något magiskt över Fredagar. Jag vill liksom aldrig att Fredagen ska ta slut.


Lite extra god mat, lite mys på kvällen. Ingen stress att få barnen i säng. Den där sköna, trötta känslan i kroppen. Nystädat hemma. Allt bara är... Alldeles ljuvligt.


Jocke jobbar eftermiddag, men han tar ut komp, så han kommer nog hem vid fem-tiden. Sen blir det en lång hundpromenad. Efter det lite Pasta Carbonara med massor, massor, massor av vitlök och parmesan! Så sjukt gott.

Sen fanta, ostkrokar och lite godis i soffan. Det är min kväll det.


I morgon har vi dejt. Jag och en farbror med en valp. Vi ska mötas i morgon klockan tio, och så ska vovvarna få springa av sig. Skönt för Bossis.

Tänkte försöka smyga upp samtidigt som barnen i morgon. Dra igång ett litet brödbak. Ska nog prova det här:

http://www.alltommat.se/recept/havrerutor-5648/


Sen väcker jag Jocke vid nio, men nybakat bröd och lite the. Sen kan han inte motstå att följa med mig på lilla dejten. Vilket han inte var sådär överdrivet förtjust i. Men med lite fjäsk... Mohaha!


Nu ska jag sätta på lite kaffe och försöka få i oss lite mellis.


Ovido - Quiz & Flashcards