Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Lisa Hillbom - 6 oktober 2009 07:02

Jistanes.


Har inte bloggat på en himla massa dagar.


Läget då? Jo. Ok. Hemma för vård av barn. Känns ju inte särskilt bra, men det är bara att gilla läget. Hemma hela förra vecka för min rygg bråkade. I Söndags på väg hem från kryssningen ringde Farmor Britt-Marie och sa att Saga mådde sisådär. Dock inge feber. Hon låter osm en hel karl när hon pratar! Snorig, men ingen feber. 37,7, typ. På gränsen liksom, för att vara henne. Och jag har verkligen vägrt för och emot. Det vore sååå mycket lättare om hon hade 38,0 i temp, för då hade hon feber. På riktigt. Fasiken, så svårt det är. Och samvetet. Blä. Men jag tror att jag hellre har dåligt samvete för att dom får sätta in vikarie på jobbet, än dåligt samvete för att jag skickat min sjuka dotter till dagis. Så är det. Hon hade aldrig, aldrig, aldrig orkat 7,45-16,60. No way.

Så idag blir vi hemma.


Tänkte om Linusen kanske ville åka till dagis och leka. Frågade honom, och han tittade på mig med världens största ögon:

- Näää... jag är också sjuk.


Så vi blir hemma, alla tre idag.


Kryssningen var jättebra! Så grymt skönt att skratta sådär hysteriskt. Och äta i lugn och ro! Ska lägga ut lite bilder sen. Men... Som alltid. Det bästa med att åka bort är att komma hem igen. Borta bra, men hemma bäst.


Snart slut på valpkursen också. Valpspår på Söndag, sen en gång till efter det. Sen, färdigt! Fick rådet att testa stryp till Bosse. Han drar ju sååå förbannat. Känns som det är han som är ute och går med mig. Vilket är otroligt jobbigt. Tacka fan för att man blir sliten i ryggen, liksom. Så vi testade sele. Men nästan så att jag tyckte att han blev ännu starkare, det blev ännu jobbigare liksom. Så nu ska jag köpa strypkedja. Bära eller brista. Man får prova sig fram.


Men. Den största nyheten av alla! Igår, på förmiddagen, blev jag en stolt faster, till världens finaste Tuva! 53 cm lång, 4 600 g ren kärlek. Besöksförbud på BB pga svinis, så ni må tro att det kliar i fingrarna att få se underverket!


Idag startar projekt äta lite nyttigare. Magkatarr, konstant trött, besvärlig mage... ja, allt det där måste ju bero på något. Så nu gör jag ett försök. Med i försöket är också att inte dricka mjölk... Kanske också kan vara en bidragande orsak. Att jag är som en kalv...


Nä. Nu ska jag bädda ett par sängar, hänga lite tvätt, kasta i en ny maskin, sen blir det frulle. Kanske i soffan. Myspys.

Ovido - Quiz & Flashcards