Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa Hillbom - 25 oktober 2009 18:25

Yeah, what it comes down to is you are the one who truly understands
Wherever you go I hope that you know that I’m at your command

And I will always be your soldier
I’ll be marching by your side
I’m not deserting
I’ll be there for you
Oh please please believe in this oath of allegiance

Oh, I will be strong for you, I will belong to you
Carry you, bleed for you
Run for miles

 

Marit sätter ord på det så himla bra. Vad som än händer, hur jobbigt något än blir. Så alltid, alltid, alltid. Alltid finns vi där för varandra. På ett eller annat sätt. Det måste vi alltid komma ihåg.


Älskar er.




Av Lisa Hillbom - 25 oktober 2009 10:40






       Japp. Söndag idag. Lite tvätt, lite städning. Lite småpyssel liksom.


Igår var det tacokväll här, för hela slanten. Full rulle. Men roligt. Fick pussas med älsklingsungen Albin. Lilla vackra solstråle. Han är sååå fin.


Det blev sent. Dans, bus och en massa godis gjorde att barnen höll ut till elva. Och vaknade halv sju. Mohaha! Inte så himla kul, heller.


Slänger in lite kort, så ska jag försöka få till ett längre inlägg ikväll.


Av Lisa Hillbom - 24 oktober 2009 12:07

Vem är du, anonym, som lämnar så poetiska spår efter dig? Blir ju nyfiken.


Tillbaka till igår. Jag får skämmas, jag gör det verkligen. På riktigt.


Jag ballade ur. Satt här, sminkad och piffad, lyssnade på musik och drack vin. OCH GÄSPADE!!! Ni hör. Det hänger in ihop. Så strax efter åtta insåg jag min begränsning. Vid nio låg jag i sängen, vi halv tio sov jag. Så är det. Jag vet, jag är en kärring. Men ibland slår en natts sömns en partykväll med hästlängder. Och så var fallet. Sov till tio idag.


Nu är barnen hemma, och allt är på sin plats. Vi ska snart åka och handla inför kvällen. Sen blir det hackning av grönsaker för hela slanten.


Jag älskar mitt hemmaliv.



Saga hälsar:


gyghygygity768puhgb



Linus hälsar:


nnnnnnnnnnnnnmz

Av Lisa Hillbom - 23 oktober 2009 16:53

Vinflarran är uppkorkad. Som anonym rådde mig, jag dränker mina sorger.


Han dök inte upp idag, det jäkeln. Så ännu är jag inte godkänd. Skitgubbe. Förlåt. Men så är det fan.


Vi är barnfria. Har vart sen lunch. Så det blev pizza, godis och film i soffan hela eftermiddagen. Nu sitter jag framför youtube med ett glas vin. Snart duschen. Men ingen brådska. Sen blir det en sväng till Therese Holmlund för lite partaj. Vidare till hotellet och partyambulansen är det tänkt.



Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2009 18:19

Jaha. I morgon är det Freitag igen. Hade storslagna planer inför morgondagens afton. Men just nu känns det lite... Pannkaka. Känner mig inte alls sugen att sminka mig, dricka vin, lyssna på musik, skratta med gamla vänner som jag träffar alldeles för sällan men har tonvis med roliga minnen att prata om.


Eller... Jo, kanske va? Nog ska jag trotsa min motvilja, dra på mig lite najsa kläder, ta ett glas vin framför youtube, och sen knata ner till Therese. Nog blir det så allt. Oftast har man som roligast när man egentligen inte trodde att man skulle ha det. Snurrigt AB.


Barnen ska iallafall till Farmor och Farfar. Dom fick bestämma alldeles själva, och båda ville dit. Linus ville sova där, men inte äta där. Så farmor, du kan väl kasta åt honom en macka eller något, så att han inte svälter. Hihi!


Så i vilket fall blir vi barnfria. Lite skönt blir det, måste jag säga. Uppladdning inför Lördagen när alla kommer hit och äter mat. Alla bebisar, syskon, flickvänner, pojkvänner, svärföräldrar och mammor och pappor. Ska bli supertrevligt. Verkligen. Och göttit med Tacos.


Jag och livsmedelesinspektören vill inte bli kompisar. Han ger mig bakläxa på bakläxa, och jag börjar bli riktigt sinnug. Vad fan, ska det vara så jävla svårt. I morgon har vi dejt igen, på mitt initiativ. Förhoppningsvis så löser sig allt då, så att vi inte behöver sätta kaffet i halsen när vi läser i tidningen på Lördag, att den där Lisa, minsann fortfarande inte blivit godkänd. Vilket jävla skämt.


Nu ska jag hänga lite tvätt. Effektiviteten har fullkomligt sprutat ur mig idag. Städat, strykt, tvättat, lagat mat. You name it. Så snart blir det soffläge.

Av Lisa Hillbom - 20 oktober 2009 18:16

En lång promenad med Bosse. Väl hemma fanns beskedet där på mejlen.



Tack för din ansökan och att du visat oss ditt intresse.
Det har varit många sökande, med hög kompetens.

Vi vill dock meddela att tjänsten tillsatts av annan sökande.

Vi vill även meddela att din ansökan intresserat oss mycket och vi behåller den gärna för framtida rekryteringar.

 

 

Roligare än så blir det inte. Nu blir det en dusch, sen en lång tv-kväll.

Av Lisa Hillbom - 20 oktober 2009 13:41

    



Mina vackra ungar.


Så otroligt fina, att det gör ont i mitt hjärta. Mina allt.

Av Lisa Hillbom - 20 oktober 2009 12:51

Bosse, lilla Bosse. Du måste sluta nu!


Jag blir knäpp, och inser ganska snabbt att vi kommer inte kunna fortsätta ha det såhär. Han är inte ensam mycket alls. Varannan vecka är han ensam på förmiddagarna, men då kommer alltid någon och är med honom en stund. Släpper ut honom, eller tar med honom hem till sig. Men ändå.


Vi har grindar till vardagsrum/matsal & barnens lekrum. Men nu har han lärt sig att sliiita ut dom. Så det ligger kraschade blomkrukor över hela barnens rum. Tvätt över hela golvet. Han tuggar på ljus. Han äter upp pappersinsamlingen. Han har haft sönder min receptpärm och en massa kokböcker. Han sätter på TV:n. Han tuggar sönder pennor. Och så vidare...


Och det går inte. Hur gör man? Vad ska vi göra?


Han har tuggleksaker, han är ute och rör sig massor. Minst en timmes promenad om dagen, oftast mer. På helgerna oftast flera timmar i skogen.


Känner mig helt... Matt. Det är nog som det är. Nu börjar det kännas alldeles... överväldigande.

Ovido - Quiz & Flashcards