Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Todelo...

Av Lisa Hillbom - 23 april 2010 18:59

Äntligen Fredag!


Veckan rusade iväg. Antar att det gick extra fort, eftersom jag och barnen var hemma två dagar mitt i veckan där.


På Måndag blir det halvdag för mig och Linusen. Halv tio åker vi iväg till Falun. Har vart en gång i veckan sista tiden. Och när vi väl är där, så verkar han fullständigt oengagerad. Totalt ointresserad. Men det vette tusan om det inte blivit liiite bättre iallafall. Både jag och Jocke upplever det så. När han drar en lång, snabb harang, så är det såklart inte lätt att hänga med. Men tar han det lungt och sansat, så får man ihop det.


Idag fick han mammas hjärta att smälta. Han var så otroligt gosig i soffan, efter maten. Sen helt plötsligt säger han:


- Du, mamma... Jag älskar dig.


Bara sådär. Han säger det ju annars också, men då har ju jag sagt det först. Det var så fint. Gullrumpa.


Besiktning av min Bettan idag. Andra omgången. Och nu gick den lilla rackarn igenom. Så nu kan jag skräpa ner och köra rally ett år till. Mohaha!


Mer då... Ja, inte vet jag.


Lördag i morgon. Och vi ska ägna oss åt traktorpulling. Varenda mammas dröm. Or not! Men man får offra sig för laget ibland. Inbillar mig att min man och min son kommer vara sjuuukt nöjda i morgon kväll.


Var på väg ut på galej idag. Partyambulansen på hotellet. Men... nä... Känner mig som en gammal tant, men jag orkar fasiken inte. Prioriteringarna har liksom ändrats. Nu har man en sovmorgon i veckan, och den är man jääävligt rädd om. Man ska ha riktigt jäkla roligt för att det ska vara värt att mista 6 timmars sömn (somna tre, istället för nio.... hahaha).

Så det blidde soffan. Inte så tokigt det heller.


Inte med det briljanta sällskap som finns där.

 
 
Sara Nordberg

Sara Nordberg

23 april 2010 20:50

Men Lisa...Nu skulle jag ha varit "hemma" då hade dragit ut dig på hotellet..du och jag puman

http://saranordbergs.blogg.se

 
Ingen bild

mammis

23 april 2010 21:23

Städa nu bilen innan din far ser den nästa gång,han blir ju alldeles förskräckt när han ser oredan du ställer till med i din egen bil!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards