Alla inlägg den 5 april 2010

Av Lisa Hillbom - 5 april 2010 18:50

Förklaring till bild nummer två, som inte är ett sjörövarskepp.


Saga mjölkar en kossa. Vilken snits ungen hade.


Åh, vad vi borde ha bott på en bondgård.

Av Lisa Hillbom - 5 april 2010 18:39

    


Fullt ös hela Söndagen.


Vovvedate på heros, hem och åt mat, bakade äppelpaj, besök av mamma, bygge av ett sjörövarskepp, kombinerad cykel och hundpromenad.


Vänta nu, vad sa jag. Jo just precis. Jag byggde ett sjörövarskepp idag. Linus ville absolut ha ett. Och hur tusan trollar man fram det, liksom? Inget man köper ute på Nisses, direkt heller.


Men med gammelfarmors gamla kista, som annars används som vardagsrumsbord. Med en golvmopp och ett tillbehör till ett lektält, så gjorde Mamma Mu ett. Jag är så himla handy, så jag blir alldeles paff. Överträffar liksom mig själv! Haha!


Och Linus lekte i skeppet i flera timmar. Med sjörövarhatten på huvudet och kikaren i handen. Den enda felande länken var att han hade ett leksaks-maskingevär. Eller nåt likande hemskt. Jag vet, en stor brist hos mig. Heeelt emot vad jag tycker är ok, egentligen. Men så är det. Nu har han två pickadoler, and he loves them!

Försökte säga att sjörövarfabbe inte hade maskingevär, men han köpte inte det.


En annan sak jag gjort som också är heeelt emot mina principer, är att jag har bokat in Saga på en aktivitet. Aj! Gjorde nästan ont i mitt hjärta att säga det där! Jag är så himla anti inbokade aktiviteter på små barn. Dom har nog med dagis och allt annat runtomkring. Vill inte hålla på att springa på fotboll, friidrott och en massa annat med en femåring. Det är fan inte hälsosamt.


Sen råkade jag springa på en skylt om att Mulle börjar nästa Söndag. 2 timmar i skogen, med fika och grejer. Åh, som det skulle passa Saga som handen i handsken. Jag försvarar mig med att det är en Söndag, så det är en utvilad och mpigg Saga som kommer dit. inte en dagistrött gnällrumpa.


Och så försvarar jag mig med att det måtte vara världens bästa aktivitet. Räkna myror, göra eld och leta massa konstigt djurbajs. Thats my girl!


Så nästa Söndag klockan 11.00 så står min lilla fisunge med ryggsäcken på ryggen och kommer vara sååå nöjd och glad. Hoppas bara att dom får ihop tillräckligt med kids för att dra igång det. Tydligen var det tvunget att vara minst fem stycken, högst tolv. Och Saga var först med att anmäla sig. Så vi håller tummarna. Annars kommer jag ha en mycket besviken dam här hemma, nästa helg.


Nu ska jag hoppa ner i duschen, sen blir det soffläge resten av kvällen.

Ovido - Quiz & Flashcards