Alla inlägg den 9 april 2010

Av Lisa Hillbom - 9 april 2010 19:29

Vi har ju haft lov, så helgkänslan är ganska frånvarande. Vi har ju liksom "helgat" hela veckan.


Tror barnen har behövt det här lika väl som jag. Dom har verkligen vilat. I morse sov vi till halv åtta, sen satt vi på bompa och jag fick sova en stund till. Till typ tio! Och barnen bara mös i sängen. Tror jag iallafall. Mohahah.


Sen har det vart städrace. Hela dagen minsann. Uppe och nere. Bäddat rent i sängar, tvättat alla smutsiga sängkläder. Flyttat ut kaninen. Dona och greja. Färdiga vid typ fyra, och då orkade vi minsann inte laga mat. Dåååånken, sa min mage då. Dånken blev det. Och lite handling på Willys. I morgon ska det ju grillas här hemma. Så vi behövde lite majskolvar och sallad och grejs. Intresseklubben måtte verkligen anteckna detta.


I morgon ska barnen med mamma och pappa på kalas, hos mina kusiner. Så jag och Jocke får vara ensamma en stund. Ska bli najs. Ska försöka lura med honom ut på en promenad.


Har precis fått inside information om att det är massor med eländiga sjukdomar på dagis nu. Fy, för det. Vi som klarat oss så bra. Tvivlar ju på att barnen (eller jag) ska stå pall hela våren. Känns helt orimligt.


Nu vankas en kopp kaffe och lite kortspel.


Over.



Ovido - Quiz & Flashcards