Alla inlägg den 17 april 2010

Av Lisa Hillbom - 17 april 2010 20:38

Vad är det för ett land som har ett sånt här språk?


Testa säg det här ett par gånger, efter några glas vin.


Det funkar ju fasiken inte ens att säga det nykter.


Eyjafjallajökull.

Av Lisa Hillbom - 17 april 2010 20:22

Hon är sååå trött. Det är svårt att tro att hon haft påsklov i en vecka. Får se om det kanske är något annat som lurar. Tycker hon har känts varm hela dagen. Men 37,5... Nja. På gränsen. Vi får se i morgon, hur hon mår efter Mulle.


Jocke ska till Falun med Linus på Måndag. Så om Saga blir sjuk, så blir jag hemma med henne. Vi får se. Hon är snorig och dann. Men som sagt. Vi avgör det i morgon.


Vi har börjat lite smått med tecken, som stöd, till Linus. Han är ju inte jätteimpad, heller. Saga tycker såklart att det är skitroligt! Hon kan alla tecken vi skulle öva på redan. Häst, ko, gris, katt och hund.

Och Linus kan visst, har det visat sig. Han har liksom blivit avslöjad under pågående små försök. Sakta men säkert. Jag tycker det är spännande, och oavsett om Linus kommer snappa upp deti vardagen och använda det, eller inte, så är det iallafall skitbra att kunna. Ingenting man lär sig är onödigt.


Barnen var borta igår, men jag jobbade ju till 18.30, så jag märkte inte så mycket av det. Efter jobbet blev det pizza, godis och Så Ska Det Låta. Sen somnade jag i soffan! Tantvarning. Var iallafall skönt med en gemensam sovmorgon. Händer ju sällan.


Efter frulle åkte jag och Jocke, tillsammans med vår tredje odåga, ner till Huggnoraskogarna för att göra av med energi. Skönt att bara kunna släppa Bosse, vind för våg. För det är liksom heeelt dött där. Vi gjorde något tarvligt försök att lägga spår också. Bosse tyckte ju att det var så himla roligt på valpkursen. Det tyckte han nu också. Jag flög som en vante efter honom i skogen! Måste sett ut som en idiot. Haha! Så länge hunden har kul, så bjuder jag på det.


Vi har haft filmkväll här hemma. Vi tittade på Upp. Den var... spännande, rolig och ganska läskig. Saga grät, Mamma med.


I början så dör Herr Fredrikssons fru Ellie. Saga frågade vad som hände, varför han var ledsen. Jag berättade att hans fru dött, så det var därför han var ledsen. Hennes spontana reaktion blev:


- Jaha! Så nu ska han passa på att busa lite!


Är det så hon ser på mig och Jocke? Haha! Stackars pappa, tänker hon.


Nä. Lite mer mys, sen sängen.

Ovido - Quiz & Flashcards