Alla inlägg den 8 april 2010

Av Lisa Hillbom - 8 april 2010 15:13

Har nog aldrig njutit så mycket av en ledighet, ever. Tror jag. Fy f-n så skönt och lyxigt vi har haft det den här veckan.


I morse klev vi upp ur sängen vid tio. Så frukosten var inte uppäten förens 11. Det händer ytterst sällan, kan jag ju säga.


Vi bestämde oss för en liten promenix ner på byn, införskaffa lite pensér. Känns som det börjar bli vår på riktigt nu, och då vill man ha lite blomster. Eller nåt. Innan vi gick, under tiden jag tog bort frukosten, så skrev Saga en handlingslapp. Jag bokstaverade, och Saga skrev. Och titta, så otroligt fint det vart. Finaste handlingslappen någonsin, tror jag.


  


Väl hemma igen satte jag och Linus fart med plantering, lite sopning av gården, plockade fram utemöbler. Saga var iväg och lekte med tjejerna på gatan. Nu är det iallafall vårigt och fint. Och utemöblerna står redo på altan! Vi invigde idag, med ugnspannkaka, sylt och grädde till mellis/sen lunch. Men brrr, så jäklar blåde det storm. Tog inte lång tid heller innan det började regna.Så vi kastade snabbt i oss melliset, och nu sitter vi inne och pyser. Blir nog inte så många handtag gjorda idag heller.


  


Tror jag ska ut och klicka lite med Bosse framåt kvällen. Annrs blir det nog bara lugnt. Har bojkottat allt vad viktklubb heter, den här veckan när jag har lov. Lite skönt faktiskt. Inte tänka alls på vad man äter, bara njuta. Vi smyginvigde ju grillsäsongen förra helgen med hamburgare. Men på Lördag det det "riktig" grillning. Mamma och pappa kommer hit och vi ska grilla skinkstek. Och majskolvar. Och en gräddig vitlöksspäckad potatisgratäng. Det ska bli fint det.


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sen ska jag gå och slänga ihop en makaronigratäng på alla småskvättar med korv som vi har.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards