Alla inlägg under april 2009

Av Lisa Hillbom - 2 april 2009 19:45

Japp. Nu är Fröken hemma!


Inget blev som vi tänkt oss, men jättebra ändå. Jocke fick höra om kissarna genom en tjej på hans jobb. När vi väl var framme i Grängesberg så sprang Jocke in på Ica för att kika på lappen. Födda 18 November... Shit. Det är ju ingen kattunge! Besvikelsen var enooorm, då jag väntat mig en liten tuss.

Vi kommer dit, och en urmysig finsk gubbe välkomnar oss. Fram kommer en späd, jättefin helsvart katt. Kommer upp i min famn, och så var det bestämt. Kärlek vid första ögonkastet!


Frun i huset hade gjort fika, kaffe och kaka och grejor! Så enormt mysiga. Missen är vaccinerad och avmaskad, men dom skulle inte ha en krona för henne!


Var som jag sa till Jocke. Hade väl inte spelat någon roll om kissen vart 5 år, hon hade fått följa med hem ändå!!!


Har försökt fått till en bild, men ingen bild gör henne rättvisa. Så jag försöker vidare.


Välkommen hem, Tussan.

Av Lisa Hillbom - 2 april 2009 16:07

Japp! I morgon smäller det. Grillpremiär med grannars. Mums! Ser jag fram mot. Ska skiva, och lägga en skinkstek i marinad till i morgon. Så blir det potatisgratäng till, och Gino till efterrätt.


Har lämnat barnen vid farmor och farfar idag. Båda sov som klubbade sälar, innan vi ens kommit ut på stora vägen. Trötta barn!

Så det var bara att göra ett bilbyte i Bärke, och sen åka hemåt.


Jocke och Jocke (bror och man, skitsmidigt när sen bror Jockes tjej heter Lisa, som jag! Taikon...) är på banken och fixar nåt ärende. Kommer hit och tar en kaffe sen.


Så ska jag och min Jocke iväg. För idag minsann, idag väntar vi tillökning. En liten missetjejja ska flytta hem till oss idag! Som vi har letat, och nu, äntligen, så har vi hittat henne. Ska bli spännande att se vad barnen säger sen, när dom kommer hem i morgon.


Låter fult att säga, men man får säga det. Gud, så avslappnande och skönt det var att vara barnledig lite. Såhär mitt i veckan, inget speciellt att göra. Underbart. I morgon blir det shopping med Anna och Mamma. Ska också bli jättehärligt.


Over.

Av Lisa Hillbom - 1 april 2009 20:04

Vilken pärs. Jistanes. Förlossning, allt går bra. Men jag blir alldeles knäckt. Guuud.


Den där magin, den där magiska känslan. En helt ny människa. Den där lilla bubblan, som ingen, absolut ingen kan krascha. För det är bara mamma, pappa och barn som existerar. En av de asbolut mäktigaste, häftigaste och mest omtumlande stunder man någonsin vart med om. Ett overkligen lugn, som det inte riktigt går att sätta ord på. Sååå magiskt.


Tillbaka till verkligenheten.


Hade långpass igår, och en kom mamma och bobbe upp en sväng, sen stupade vi i säng!


Och idag, tillsammans med 1 April, kom våren! Vilken fantastiskt ljuvlig dag! Barnen var ute två timmar på förmiddag på dagis, och lika länge på eftermiddagen hemma. Älskar våren! Dörrarna öppnas, grannarna umgås. Barnen leker och vi dricker kaffe i solen. Våra fula som lådor till hus, kompenseras av fantastiska grannar.


En inbjudan till dop dök ner i lådan idag. Stenvägens solstråle Alex ska döpas. Sa det till Linda idag, att det är helt sjukt vad tiden går fort. Var ju alldeles nyss hon sprang här, som en yr höna, och funderade om det verkligen kunde vara så. Och det var det.


Skattebeskeden dök också ner i lådan idag. För alla, alla, alla. Utom jag!!! Grrr. Vad är detta??? Blir ju knäpp snart. Måtte det komma i morgon.


I morgon har jag föresten Fredag. Barnen ska till farmor och farfar och sova. Jag har semester på Fredag, för jag ska till Borlänge och shoppa med mamma och Anna. Får se om dunderklumpen har gett sig ut på djupt vatten, för hur tusan ska hon orka ta sig runt kupolen en hel dag? Blir väl fikapauser stup i kvarten! Rullstoll, skulle vi haft! Mohahah.


På Fredag är det bara tre veckor kvar till vår kryssning!!! Tänk, så fort tiden går...


Och mina frön!!! Jistanes. Dom växer som ogräs. Speciellt gurkan! Kors. Och jag vet ju ingenting om sånt där, men det känns som att jag kanske snart måste plantera om dom. Det är som en explosion! Kanske ska fixa ett kort på dom, så kanske någon bättre vetande kan berätta hur jag ska bete mig.


Nu ska jag krypa ner i sängen med mannen min, och kika på "Patrik 1,5".


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards