Alla inlägg den 13 april 2009

Av Lisa Hillbom - 13 april 2009 18:51

Mycket kan man göra med spik och lim.


Idag användes det till att först paja Sagas lilla ben. Sen att laga ihop det.


Så... Det var vår Söndag!


Näää. Mer än så hann vi faktiskt med! Jocke och jag åkte till stan när vi städat färdigt. Sjukt sugna på donken, så det blidde det. Sen en premiär för mjukglass. Proppmätta åkte vi hem, satte på en film, och sen somnade jag som en klubbad säl i soffan. Ända tills min lilla skitunge kom hem med tårar i ögonen och var alldeles förstörd för att hon gjort illa benet. Skrapat sig på en spik, och inget blod kom... Hm. Plåstret vägrade hon ta av, men vi ringde sjukvårdsrådgivningen och blev rådda att åka till akuten.

Och naturligtvis skulle hon ha med sig sin mamma. Som är liiite lätt klen för sånt där. Men vi fixade det, tillsammans. Det gick superbra, och benet är ihoplimmat och fint.


Hemma blev det kaos. Dagisväskorna var inte upp-packade sen före helgen, alla grejer odm haft med sig till farmor och farfar... Skitiga ytterkläder osm behövde tvättas. Allt i sista minuten.


Men nu är läget åter under kontroll. Lite broccoligratäng i magen, så blev vi nöjda.


Barnen ligger däckade i soffan. Helt slut. Snart sovdags.


Nu ska jag springa och hänga upp lite jackor, hoppas att dom torkar tills i morgon.


Over.

Av Lisa Hillbom - 13 april 2009 10:45

Se där ja.


Nu är hela övervåningen dammsugen och skurad. Jocke städade i Torsdag, men vattnet var alldeles brunt och äckligt ändå. Blir så när det är så grymt grusigt ute, och man springer ut och in. Men nu är det skinande rent! Toaletten skurad, sängen renbäddad.

Källaren är ihopplockad (ihopfällbar källare? Leksakerna såklart) och dammsugen. Nice.


Så nu väntar en dusch, sen tror jag vi åker upp till stan och äter lite god mat till lunch. Måste även in på affären en vända för lite blöjor och annat tråk.


Känner ett litet sting av längtan efter mina gryn... Mammas hjärtan.

Av Lisa Hillbom - 13 april 2009 08:37

Gårdagen var väl... sådär. Helt ok, men inte jätteroligt.


Men idag då. Pust. Vaknar halv åtta, upp och dricker. Försöker somna om. Men näää. Ett sånt sjukt sug att städa bara ramla över mig... Vad konstigt.


Kör väl igång då.

Ovido - Quiz & Flashcards