Alla inlägg den 6 april 2009

Av Lisa Hillbom - 6 april 2009 18:47

Ja. Nu börjar jag känna mig laddad, för lite galej på Påskdagen. Har kännts lite sådär... Jag vet inte. Men nu känner jag att det börjar komma krypande...


Jag och mannen min fick till en redig förfest sist vi var ut tillsammans! Vi fastnade framför youtube. Jag drack alldeles för mycket vin och sjöng ännu högre. Och sämre... Hihi. Men roligt var det.


Kommer precis hem från en liten promenad. Många vårtecken har jag sett. Tussilagon, krokusar och annat. Men idag, idag såg jag det största av allt. Nysopade gångbanor!!! Tänk. Kommunen tror inte det kommer att komma mer snö. Korkat? Visar sig.


Linus ropade som en tok på mig vid sex, ifrån källaren. Då hade grynet krupit ner i sängen och ville ha välling! Sötgöte.

Saga hade somnat på soffan när jag kom hem från promenaden. Trötta barn.


Nu har Jocke tjatat hål i huvudet på gummorna på Försäkringskassan, så på Onsdag dimper det ner en slant. Tror kanske jag ska åka till stan en sväng. Vill ha en ny väska, och ett par solglasögon.


Nä. Nu väntar ryggläge i soffan.

Av Lisa Hillbom - 6 april 2009 16:01

Blev en kort dag, jag som laddat för att vara kvar på jobbet till tre! Många snoriga näsor, gjorde att det bara var två barn på avdelningen (plus min avkomma). Så Gumpa skickade hem oss! Lovely.

Så vi åkte till hamnen och åt en glass i solen, sen åkte vi hem och cyklade lite.


Väl inte bad Saga sååå fint om vi inte kunde baka något. Så nu har vi dragit ihop tolv fantastiskt fina muffins, med vanlijkräm i. Blir lite kvällsfika sen.


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på för mat... Hade planerat fiskbullar, barnens favorit. Men Saga ville ha korv och potatis. Jippe. Får se vad det blir av det hela.


I morgon blir det fullt upp på jobbet. Påsklunch på Onsdag, så i morgon ska det rullas köttbullar! Blir en lite mindre variant av påskbord. Lite köttbullar, prinskorv, jansson, sill och lite ägghavlor. Lite extra iallafall.


Nu ska jag ta mig samman och försöka få ihop en middag. Sen tror jag att jag ska ta en promenad ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards