Alla inlägg den 17 april 2009

Av Lisa Hillbom - 17 april 2009 19:29

Det försvann några grejer.


Mina bloggar har blivit att kännas gräsligt tråkiga nuförtiden... Vad gör jag för fel? När jag läser tillbaka på det jag skrivit förut, så kan jag finssa för mig själv. Lite småkul. Ja... Logiskt att jag skrattar åt det. Är ju min humor liksom. Mohahha. Iallafall.


Nuförtiden, så känns det typ såhär: Jag mrå bra. Idag har jag gjort det här. Saga och Linus såhär. Jocke det där. Over.


Skärpning.


Bara ett till sånt, med de senaste uppdateringarna.


* Sagas ben mår som en prinsessa. Hon har själv dragit bort plåstret och det ser jättebra ut. Om man nu kan säga så.


* Jag var på seans igår. Storseans. Jag vet inte vad jag tyckte om det. Jag måste känna efter liiite till.


* Jag har fått liiite mer i lön, och är sjukt mallig för det.


* Saga är så hes så att hon håller på att tappa rösten. Sjukdom på G? Nämnt i förbifarten att det svider när hon kissar. Hm. Kissade i sängen i natt. Har inte hänt på typ... 6 månader eller så. Och så kissade hon på sig på eftermiddagen. Vad är detta? Vårdcentralen på Måndag?


* Våran nya katt, Tussi, sätter sig bredvid kattlådan och bajsar. Ja. Hon kommer från Grängesberg. Do i need to say moore?


Så. Det var väl senaste uppdateringarna.


Nu ska jag ta mig samman. Lägga upp lite mer bilder. Blir lite kuligare.

Av Lisa Hillbom - 17 april 2009 19:08

Ja, det blev två dagars vilo. Herregud, sååå trött jag har vart den här veckan. Vi har vart helt klubbade allihopa! Har fått lov att väcka barnen varenda dag. Linus har vart helt okontaktbar på morgonen. Då gör det ont i mammahjärtat att tvinga upp fisen.


Men idag fick vi en kortdag! Det var härligt. Det var så himla lugnt på dagis idag, typ 8 barn, minus mina två. Så jag tog två timmars komp som jag lyckats få ihop.

Så 11 gick vi hem!

Eller... det var väl att ta i. Vi åkte till Mamma och Pappa och åt lunch. Sen skulle dom ta kidsen, så jag fick åka och klippa mig. Lite lyx.

Blir på något sätt kortare och kortare för varje gång. Håret, alltså. Jag har inte börjat krympa ännu.


Iväg och handlade lite, sen hem och ut. Såklart. Alltid, ut. Bobbe & Lisa kom en sväng, sen kom pappa Jocke, sen gick vi upp och pratade lite skit med grannarna. Sen blev det grillning. Klyftpotatis, sallad, bröd och en massa smaskigt till! Efterrätt också, såklart. Jocke tog en whiskey till kaffet. Sen blev det dusch, och pymmis.


Ska jag vara ärlig så är det nog en av de härligaste Fredagarna på lääänge. En riktig Fredag liksom.

Kommer nog somna som en klubbad säl ikväll, men det gör inget. Har laddat kylen med skinka, juice och annat gott till frukosten i morgon. Så jag tror jag pilar upp med barnen och låter Jocke sova. Så kan vi väcka Jocke med frukost runt åtta. Mys.


Tror vi ska åka på lite Ponnyridning i morgon. Något påsklovs-påhitt. 15 kr. Kanske skulle man låta Linus premiära... Hihi. Bildbevis kommer ju, såklart, i såna fall.

Annars ska vi bara vara. Ta det lugnt. Vila.

Skippade städningen helt idag. Vill bara vara ledig.

Blir ju lite mycket nästa helg. Åker ju på kryssning på Fredagen. Hemma sent på Lördag kväll, dop på Söndagen... Ja. Jistanes. Men det ordnar sig nog. Sen är det ju en till 4-dagarsvecka, eftersom det är 1 Maj på Fredagen. Lite lyxigt.



Ovido - Quiz & Flashcards