Alla inlägg under april 2009

Av Lisa Hillbom - 20 april 2009 19:26

Vette fan varför, egentligen... Känner mig stressad på något sätt. Av allt. Tiden går så fort, så man hinner inte riktigt med. Jag vet inte. Kan inte börja grubbla, för då blir jag knäpp.


Mamma var hemma med Saga idag. Hon är genomförkyld, och så var det ju det där med kisseriet. Urinprov lämnades till doktorn idag, och det visade på för många vita blodkroppar i urinet. Det skulle skickas på odling, och så skulle vi höras av om det blev sämre. Kändes som en bra deal. Skönt att komma ifrån doktorn och känna att man blivit riktigt bra bemött. Me Like.


I morgon blir tösen också hemma. Moster Anna kommer hit en sväng, men henne hinner jag inte träffa. Jobbar 7-19 i morgon. 7-17 egentligen, men sen kvällsmöte på det. F Y  F A N. Men så blir det ibland.


Att ha Mamma här hemma på dagarna är som att ha en liten Hushållerska. Dammsuget, hängt tvätt, strykt kläder. Allt är pedantiskt skött och i ordning. Föresten, tant. Pengen ligger i din ficka! Moahhaha!


Nu väntar sjukhuset, sen sängen. Tidigt...


Av Lisa Hillbom - 19 april 2009 21:24

Min finaste tjejja, ligger hemma i min sköna säng, och sover som en prinsessa.


Allt är alltså, alldeles precis som det ska vara.

Av Lisa Hillbom - 19 april 2009 20:01

Syntes ju inte alls på bilden med släpet. Hoppas det här blir bättre...

Av Lisa Hillbom - 19 april 2009 19:44

Japp. Kvällsnöjet här i huset. Vi lä väl inte vinna den här gången heller... Men men. Hoppet är väl det sista som överger en. Vi har väl lika stor chans som vilken annan som helst. Eller nåt.


Pannkaka blidde det idag. Köttsoppa först. Linus blev såklart skitsur på sin Mor. Soppa? Nej, tack. Han är väl en av de stora anledningarna att hans avdelning på dagis inte kan ta in pannkakorna samtidigt som soppan. För så äter inte barnen soppa.

Tänk att det är så poppis. Helt sjukt. En mjölklump, liksom.

Men Nissepisse klämde 4 pannkakor.


Vi hade ju gjort en alldeles supergod fruktsallad idag. Saga var med och fixade i ordning den, men sen skulle ju hon till Mormor och Morfar. Så hon fick med sig en liten matlåda! Mycket viktiga grejer. Gullfia.


Pjupin är på väg till sängs efter ett bad i hon. Börjar bli tradition härhemma. Äh, skitsamma. Så länge ungen blir ren.


Måste komma ihåg att kasta mig på telefonen i morgonbitti och ringa vårdcentralen. Saga hade kissat flera gånger hos Mamma och Pappa. Och hon är ingen småskvättare. Hon nämner inget om att det skulle göra ont, men jag vill ändå att det ska kollas upp.


Vi hämtade sand i morse, om någon undrar över bilden. Lååångt ut i skogen! Så då kan man göra sånt här bus, när man vet att man är ensam och så. Barnen var fullständigt överlyckliga!

Av Lisa Hillbom - 19 april 2009 16:28

En genomförkyld Saga har landat hos vårdhemmet i Moga. Mormor och Morfar tar hand om en genomförkyld Saga.


Det tar emot liiite, måste jag erkänna. Känns inte riktigt 110% rätt. Men det funkade, så vi kör på det här. Ska ringa vårdcentralen i morgon och kolla om dom tycker att vi bör lämna en kissprov på henne. I såna fall följer Mormor med henne och håller handen.


Så Linus har ensamrätt på Mammis och Pappis idag. Han sov middag... typ... alldeles för länge. 3 timmar eller nåt sånt. Så vi har precis ätit fruktsallad till mellis. Blir det bara pannkakor senare. Frågade pjupin vad han ville ha.

- Pizza.

Skadade små barn!


Nu ska jag surfa runt lite på Ellos. Jag och Therese har stooora problem med kläder till helgen. Ganska angenämt problem, egentligen.  Eller... I - landsproblem. Mohahah!

Av Lisa Hillbom - 18 april 2009 19:31

Måste bara tillägga, att kortet över sjön, var för att visa att isen faktiskt är borta!

Av Lisa Hillbom - 18 april 2009 19:17

Åh. Vilken dag! Tänk om alla Lördagar vore såhär, vad ljuvligt jag skulle må.


Började dagen med en lååång frukost. Tror vi satt i lite mer än timme. Sjukt skön start på dagen. Sen kröp jag ner i sängen och läste skvallertidning. Oj. Det händer liksom inte ofta, att man kryper till sängs efter frukosten. Men det var mysigt.


Sen drog jag och Saga iväg på promenad. Klarblå himmel, och strålande solsken. Alldeles fantastiskt. Saga cyklade, och jag försökte hänga med i hennes tempo. Vi tog en vätskekontroll vid konsum, annars plöjde vi på. Gick promenaden över Söppenmyren.  Åh, så vackert det var. Helt makalöst. Jocke och pjub mötte upp oss på vägen, sen gick vi vidare till den planerade ridninge. Linus premiärade, och han var så sjuuukt söt i den där hjälmen, så jag hade lätt kunnat äta upp honom. Prinskorven!

Två varv, sen åkte vi vidare till korvkiosken.

Sen har dagen bara flytit på! Massor av trevligt sällskap, goda glassar, god mat. Ja. En riktig "ladda-batterina-dag".


Hade funderingar på att åka till Furuvik i slutet på Maj. Är lite sent ute, med tanke på att vi tänkte boka hotell. Det är knök överallt. Kollade av ren nyfikenhet Vildmarkshotellet på Kolmården. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Det är ju heeelt sjukt. En natt, med inträde för en dag. 3285 kr. Förstår ni? Det är ju helt jävla sjukt. Tänk vad man kan hitta på för om pengarna. Det är ändå bara boende. Mat och bensin på det, och du är snabbt uppe i 5-6000 kr. För en natt! Det är helt orimligt. Är ju för tusan en halv resa till Grekland. Nä. Fy rutti. Hittar vi inget boende, så åker vi till Furuvik över dagen bara. Går lika bra det med.


Nu ska jag gå och sätta på mig lite kaffe. Stupar väl annars.


Igår vet jag knappt hur jag tog mig till sängen. Jag var så trött. Vet kanppt hur det gick till, men jag och Jocke vaknade vid halv tolv, med TV:n på. Hm.

Av Lisa Hillbom - 18 april 2009 07:02

Saga kom upp till oss i natt. Hon snörvlade och drog in så jag höll på att gå bananas.


Sen kommer hon upp nu på morgonen, med alldeles fullt med blod runt hela söta lilla näsan. Prutt. Dåligt samvete? Ja.


Men det känns konstigt. Hon har aldrig blödit näsblöd förr... Hm.

Ovido - Quiz & Flashcards