Alla inlägg den 3 april 2009

Av Lisa Hillbom - 3 april 2009 19:26

Herregud! Oh, my god. Jistanes. Ja. Vad mer kan man säga. Vilken strålande shoppingdag.

Jag har alltid tyckt om att handla kläder. Men när man är modell större, så är inte utbudet riktigt lika stort. Klädtillverkare tror att alal som är överviktiga vill ha kläder som är stora som tält. Typ, mammatunikor. Allt för att dölja den hemska kroppen som man tydligen ska skämmas så förbannat för. Men icke! Den som söker skall finna. Skam den som ger sig.


Först och främst. Skor. I hate skor. Mina fötter är alldeles för stora för allt som är fint (42), och så är dom enooormt breda. Min mamma har alltid sagt att en vacker blomma kräver stora blad. Även om det är fint, så hjälper det inte i alla stunder. Jag svettas, blir skitförbannad och går oftast tomhänt därifrån. Det är inget jag tycker om att göra. Bara ett måste. Och så stod odm där. Sandalerna i mina drömmar. Och jag provade dom. Och... Bingo! Dom satt som smäck.

Vidare till HM. Jeans, halva priset. 250 kr. Samma visa här. Som smäääck!


Matpaus.


Vidare till KappAhl. Har letat nätet runt efter en vanlig svart väst. Det är ju sååå snyggt. Piffar upp vilken trist tröja som helst. Bad om hjälp, och hon sa att dom hade rea på dom (Otur... mohaha). Två modeller kvar. Båda min storlek. SMÄCK igen, med andra ord.


In på Gina. 2 smäckiga t-shirts hittade jag där. Passade perfa under västen!!!

In på glitter en svängsta, för ett par snygga tingeltangel.


Ja... Så var den dagen gjord. 1350 kr fattigare. Men sååå mycket lyckligare!


Testade allt hemma, och det kändes ännu bättre. Så... Ja. Jag är mer än nöjd med dagens bravade. Med ett par pumps till. Japp. Så rätt och bra.


Och Saga, stora tjejen, står nog inte på innan hon kan cykla utan stödhjul! Jäklar, så duktig hon var. I morgon blir det övning i solen. Hela dagen! Vi avslutar mogondagen med en grillning med grannarna. Låter som en toppendag.


Nu ska jag kura med mina barn lite, innan dom ska hoppa i säng.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards