Alla inlägg den 12 april 2009

Av Lisa Hillbom - 12 april 2009 17:42

Svett-aperitif.


Ever heard of it?


Det, mina vänner, ska jag tala om för er. Det är något som jag, tillsammans med min älskade mama och syster kommit underfund med.


Svettaperitif är något man måste ta före duschen. Observera, före duschen. Annars är det lite kört. Duschar man först, tar sen ett glas vin när man ska sminka sig. Då är det kört. Varenda svettpor öppnar sig, och allt blir pannkaka. Alkoholen välkomnar liksom något slags svettkalas i fejjan. Grymt irriterande när man försöker få på puder.


Så nu har jag kört igång. Ska snart noppa ögonbryn, sen kasta mig i en het och lååång dusch. Over.

Av Lisa Hillbom - 12 april 2009 14:45

Barnen är hos farmor och farfar! Vi är barnfria heeela dagen och natten tills i morgon lunch eller så.


Ska snart öppna an Baccardi Melon och sätta mig på altan och läsa en tidning. Det är lyx, på hööög nivå. Skulle kunna städa, eller ta hand om tvätt eller nåt annat tråk... Men från och med nu, så avsäger jag mig allt nyttogöra under dagen. Jag skiter ärligt i att jag får sopa av mig om fötterna när jag kryper upp i sängen!


Ikväll blir det lite partaj! Ska bli skojsigt.


Jocke ha däckat av i sängen, stuptrött. Blir snabbfixad middag idag. Skagenbaugette och en kall öl. Fiiint. I vårsolen.


Nu ska jag fixa lite fika, sen sjunka ner i en solstol på altan!

Over.

Ovido - Quiz & Flashcards