Alla inlägg den 8 april 2009

Av Lisa Hillbom - 8 april 2009 21:03

Jag bara måste göra ett tillägg.


Det var ytterst längesedan någon släppte en sådan fantastiskt briljant låt. Jag får rysningar från topp till tå. Den är sagolik. Hon är sagolik.


http://www.youtube.com/watch?v=ttkr0PWrGHI&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=qZ0FhVZce2o&feature=related

Av Lisa Hillbom - 8 april 2009 19:01

Blir helt förvirrad. Det är ju Onsdag, men känns osm Torsdag... Knas.


Var heeelt slut igår. Gjorde köttbullar på 4 kg köttfärs, skalade tio kilo potatis samtidigt som jag gjorde torsk och äggsås på jobbet. Pust. Vad sååå trött. Fy rutti.


Var ut en sväng till granngården igår och köpte lite vårblommor. Så nu ska ljungen bort från altan! Har en känsla av att man snart vill plocka fram utemöblerna. Så då vill jag ha lite vårfint i lådorna också.


Idag var det påsklunch på jobbet. Gick bra, men det är allt lite extra tjoigt. Skönt att ha det gjort, om jag ska vara ärlig. Är ju en grubblare, så jag oroar mig alltid flera dagar i förväg för sånt där.


Mamma och Pappa var upp en sväng idag. Saga bad ganska snabbt om att få sova där. Vilket kändes helt ok. Vi har ändå en långhelg tillsammans framför oss.

Och som det ser ut kommer vi ju få en fantastiskt fin påsk! Härligt. Blir cykling för hela slanten skulle jag tro!


Jag, mamma och Saga var upp till stan en sväng. Saga har länge pratat om örhängen. Och idag, blev dagen D. Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig som en sämre mamma. Fy Fan! Är du säker på att du vill ta hål i öronen, frågade jag henne.

 - Näää! Inte hål! Jag vill ha örhängen.

Hrm. Jaha. Hur förklarar man det här då... Jag förklarade flera gånger att det gjorde lite ont, men gick snabbt. Hon var stencool, ända tills hon sköt med pistolerna (båda samtidigt, annars hade garanterat ungen haft hål i ett öra). Hon blev nog både chockad och förvånad. Och det känns ju, såklart. Hon blev sååå ledsen! Och jag skämdes. Det gjorde ont i hela mig. DEt gick ju såklart över snabbt... Men ändå. Det kändes ungefär som hon kollade på mig och tänkte: Min Mamma, hur kunde du? Aj.


Men som sagt, det gick över.


Vi blev ensamma med Linusen, så vi har suttit i soffan och tittat på bompa och ätit pizza. Mys. Så nu sitter han och badar i tvätthon i tvättstugan. Så gör vi i den här familjen! Taikon...


Föresten! Skattebeskedet kom till slut! Jag som trodde jag var bortglömd! Och positivt var det också. 5500 kr! Fint som snus. Jocke fick ännu mer pengar, så det blir ju kanoners lagomt till sommaren.


Sista arbetsdagen i morgon, före lite ledigt. Kommer nog bli lugnt. Rester skulle jag gissa på.


Nu ska jag krypa ner under en filt i soffan, och kika på tv hela kvällen. Och drömma om apelsinkrokant. Mmm.

Ovido - Quiz & Flashcards