Alla inlägg den 5 april 2009

Av Lisa Hillbom - 5 april 2009 18:11

Som vi har väntat, om nu har den äntligen kommit! Det är ljuvligt, och allt känns sååå mycket lättare!


Igår var full rulle. Vi var ute runt nio, eftersom Jocke och Pappa skulle iväg och hämta en båt. Då började övningen. Projekt Saga cyklar utan stödhjul. 30 minuter senare cyklade hon utan stödhjul! Det är min tjejja det! Så fantastiskt duktig! Blev otroligt imponerad av henne. Visst blev det vurpor, och hon kommer ännu inte igång själv. Men vad fan! Hon är 4 år, så det bryr jag mig inte. Så nu har hela gatans små kickor kört hårdträning. Så en efter en trillar stödhjulen bort från deras små räcers!


Ner till hamnen en sväng på eftermiddagen för att kika på båten. Saga och Linus fick också lastbil en stund, och sen var liten Linus hysterisk när han skulle kliva ur. Som väntat. Han får följa med moffa på en längre vända någon annan gång.


Sen väntade ju den efterlängtade grillpremiären! Ljuvligt var det. Förutom att jag startade brandlarmet. Hihi. Potatisgratängen rann över. Jäklarns vad det rykte.


I och för sig, så tror jag att vi har en extremt känslig brandvarnare, då det piper om jag går lös för hårt på hårsprayen. Det var en annan historia.


Runt tio stupade vi i säng.


Nu på morgonen blev det ett städryck. Herregud, vilken grusig årstid. Fy rutti. Gjorde rent åt djuren lite, sen begav vi oss ut igen. Korvgrillning vid lunchen. Mamma och pappa var upp en sväng också. Linus fick jag muta in, med mutan att vi skulle baka en kaka. Så rulltårta blidde det.

Har även planterat om mina gurkor, och insett att jag kommer kunna göra mig en förtjänst på att sälja gurkor i sommar. Många blir det.


Nu är kvällen gjord. Barnen är helt slut. Deras föräldrar likaså. Pippi på bompa idag, vilket var poppis. Så nu är det fruktstund, sen får dom små liven hoppa isäng. Linus ligger helt däckad i soffan.


Missen ja! Jo, det går bra. Hon har vart otroligt rädd, vilket kanske inte är så konstigt (hrm...) Men det har gett med sig. Hon låg under vår säng ett dygn, men nu är hon framme och busar och gosar. Så det tar sig nog. Har hittat minibajskorvar i kattlådan också, så nu vet vi att hon gör sina behov på rätt ställe (peppar peppar).


Nu ska jag dricka lite kaffe och spöa skiten ur min man i kortspel.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards