Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Borta bra, hemma bäst.

Av Lisa Hillbom - 26 april 2009 18:14

Vi är hemkomna!


Och Herregud, så jag har skrattat.


Trött är jag. Kom hem halv åtta igår kväll. Somnade runt tio, upp åtta idag, städa av lite, dop klockan ett (vi körde rally för att hinna). Fika efteråt, handla sen, hemma halv fem. Lite gröt och macka till kvällen, duscha ungar, och nu. Lugn och ro. Barnen är bänkade framför pippi, med lite vindruvor. Och jag är trött. Pust!


Men som sagt. Roligt var det. Var längesen jag skrattade så mycket att jag knappt kunde prata. Men det har jag gjort nu. Och det har vart låg nivå på humorn. Rikigt låååg. På Bajs-nivå.

På Fredagen, när vi kom på båten, så ficki ví veta att vi var försökskaniner. Visst, förstår ni. Ingen alkohol fick köpas i taxfreen på utresan. Man fick bara handla i puben. Väskorna fick åka genom röntgen, innan vi klev på båten, och all medhavd alkohol kastades. Det ni. Så det blev Happy Hour som gällde. Ändrade planer, liksom. För vi hade ju tänkt sitta i hytten och ha lite Party. Och eftersom det var Happy Hour gick vi väl kanske ut liiite hårt. Så klockan elva däckade jag och granntanten. Hihi. Men vi vaknade sex och var jätte alerta! Det ni. Inte riktigt som vi tänkt oss, men ändå skitbra!


Nåt annat som är skitbra är att det känns som jag hittat en riktig vän i granntanten. Ett dygn tillsammans fick liksom bekräfta det. Avslappnat, självklart och enkelt. Det är inte så många man har det så med. Vi har pratat om allt, allt mellan himmel och jord. Och det känns tryggt och bra. Du får mig att må bra, Therese. Tack för det.


Ikväll ska vi kasta våra battingar i säng vid halv sju är det tänkt. Sen ska vi ha en heeel kväll för oss själv. Det är iallafall vad jag håller tummarna för. Ska krypa ner i sängen tidigt. Och bara mysas.


Over.

 
 
Ingen bild

Therese

26 april 2009 19:08

Tusen tack vännen!! Ja nog har vi "hittat" varandra efter denna resa. Är så glad att ha dig i mitt liv. Du gör mig så glad. Vadå låg nivå på humor =) haha!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards