Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Lisa Hillbom - 2 augusti 2009 19:25

Söndagskvällen avnjutes på altanen.


En av få vackra sommarkvällar, den här semestern. Och vår enda lediga vecka tillsammans.


Det firas med trevligt sällskap av grannar, och en kall baccardi på vår ljuvliga altan.

Av Lisa Hillbom - 2 augusti 2009 13:16

Vi har vart iväg till skogen på förmiddagen. Fikakorg och glatt humör.


Klämkäckt värre.


Vi hittade svamp, men blåbär hade någon redan länsat. Hade lånat en bärplockare av min kära svärmor, men fick inte så mycket nytta av den. Tror dock jag ska ge mig upp i skogen här snart. Vet nämligen att det finns gott om blåbär här.


Väl hemma så åt vi lite rester till lunch, sen blev det skördning!!! Som jag har väntat. Äntligen har vi fått plocka upp potatisen!

Tror vi var lika saliga alla fyra! Jag och Jocke kände oss så fånigt stolta! Skitkul var det.


Så ikväll blir det mat på altan. Först blir det nog en toast, med kantareller, lite lök och annat gott. Sen blir det vår alldeles egna färskpotatis, kokt med vår egen dill. Lax till det, och en gräddfilssås. Till efterrätt blir det blåbärspaj och vaniljsås.


Låter inte som vi skulle kunna hitta ett bättre sätt att inleda vår enda semestervecka tillsammans på.

Av Lisa Hillbom - 2 augusti 2009 07:55

Ser ut att bli kanoners väder idag. Blir nog en tripp till skogen efter lunch. Lite svamp, och lite blåbär.


Låter inte så dumt. Och en fikakorg, såklart. Så är dagen gjord för både hund och barn!


Nu ska jag fixa frukost, sen ska barnen få springa ner och väcka pappis.

Ovido - Quiz & Flashcards