Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Lisa Hillbom - 22 augusti 2009 19:55

Ohhh... vilken härlig Lördag vi har haft! Alldeles fantastiskt härligt.


Förmiddagen gick åt till att baka bullar! För hela slanten. Även om vissa åt mer än dom kavlade. Hrm...


Förmiddagen gick även åt till att fundera varför tanta mittemot kom hem med massa långa lockar i håret. Vilket hon vanligtvis inte har. Återkommer till det.


Efter lunch gick vi en promenad ner till mamma och pappa. Mosters lilla Gull-Albin var där. Åhhh. Vad jag önskar att tiden fanns att träffa honom mer. Ibland skäms jag för att jag aldrig åker dit. Men nääär. Usch.

Lite fick jag iallafall klämma innan han somnade.


Vi fick med oss en bytta med nykokta barkenkräftor hem. Mmm. Finns inget godare! Så vi har ätit lite salami, baguette, kräftor och frukt till middag.


Väl hemma fick vi återigen fundera lite till. Varför var dom så finklädda mittemot? Och deras familjer där?


Då, som en blixt från klart himmel!!! Dom har gift sig, dom rackarna!

Så jag tog luren och ringde (tvärs över gatan). Herrn i huset svarade.

- Har du din... sambo där?

- Nä.

- Nähä, vart håller hon hus då?

- Jag har ingen sambo.

- NÄÄÄ, FÖR DU HAR EN FRU!!!


Era fulingar. Ni gjorde helt rätt, och jag är sååå glad för er skull! Massor av grattis till er. Och Therese var vacker som en dag. Skulle tro att det kommer bilder på hennes blogg, så kika in där. therese83.bloggagratis.se


Nu ska jag avsluta den här härliga Lördagen tillsammans med min husband i soffan.


Over.

Av Lisa Hillbom - 22 augusti 2009 07:15

Barn och man sover, och jag är uppe som värsta husmoren och kokar risgrynsgröt. Har man lovat så har man!


Vovve vaknade, så då var det lika bra att köra igång. Sen väntas bullbak. Sen åker vi ner till mamma och pappa, pussar lite på tjock-Albin, och äter lite nykokta kräftor. Mmmm.



Ovido - Quiz & Flashcards