Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Lisa Hillbom - 6 augusti 2009 19:18

Semestern börjar lida mot sitt slut... Men det känns heeelt ok, måste jag säga. Ska bli skönt att trilla tillbaka i rutinerna igen.


Få rätsida på mat, sömn och allt därtill.


Igår blev det Borlänge en sväng, i brist på annan sysselsättning. Vi kom hem så sent, så mat var liksom ingen idé. Så vi hade kvällsmys på altan. Gissa om det var uppskattat.


Idag flydde Saga fältet. Mest på mitt initiativ, kanske. Hon har vart så otroligt irriterad, sur, trött och grinig. Jag tyckte hon behövde en paus från lillebror, mamma, pappa och Bosse. Så hon åkte med mamma och pappa ut till stugan. Skulle tippa på att vi får hem en helt annan unge i morgon. Bra för henne.


Linusen är hemma och myser med oss, även om han tyckte det var otroligt taskigt att han inte fick följa med. Han kastade lego och skrek: orättvist!!!


Skitunge.


Idag åkte jag och barnen till hamnen en sväng, när Jocke grejade med taket. När dom ätit sina glassar och vi skulle åka hem blir Linus alldeles till sig!


- Nej! I åste öpa en assis åt pappis.


Såklart pappa skulle ha en glass. Sötunge.


Nu ska jag ta en kaffekopp på altan med mannen, innan vi kastar skrups i sängen. Sen blir det soffan och godis.

Ovido - Quiz & Flashcards