Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Lisa Hillbom - 14 juli 2009 10:43

Eller, snarare, minneskortshaveri. Kortet är låst på nåt sätt. Vet inte riktigt hur jag får till det, men så är det.


Barnfritt, was the word!


Barnen åkte till Farmor och Farfar igår eftermiddag. Tidigt i morse bar det av till Tomteland! Spännande.

Vilken tur barnen har, som har både och Mormor/morfar och en Farmor/farfar som hittar på massa kul med dom, när vi fortfarande är lite låsta med valpis. Guld värt.


Såg igår fort vi ut till skogen efter vi lämnat barnen. Bosse sprang bort lite energi, och vi plockade lite svamp. Sen hem och fixade mat. Entrecôte, vitlökskroketter, vitlökssmör och smörstekta kantareller. Gissa om det var gott!

Sen tog vi en dusch, fläskade ner oss i soffan med kaffe, chokladpudding och hiskeliga mängder grädde. Sen somnade vi gott vid tio. Jocke smet till jobbet vid fyra, men jag sov sååå gott. Ut med Bosse en sväng vid sex, sen sov vi vidare till halv nio. Sjukt skönt.


Sen fick Bosse lite mat, sen drog jag på mig kläder och skor och så bar det av på en liten skogspromenad. Blir betydligt enklare när stövlarna kommer idag. Nu knallar jag runt i mina vinterskor. Vaaarmt!


Så nu har jag ätit lite frukost, tagit en dusch och sitter här med en stooor latte. Inte ofta jag använder min lilla visp nuförtiden, men ibland får jag till det. Är ju hälften hälften när det gäller kaffe och mjölk. Ska vara hälften hälften. Och då underlättar det nästan om mjölken är varm. Slipper sippa kallt kaffe. Och lite fluff på toppen gör susen.


Det här vad nog det mest ointressanta inlägg på länge. Så nu ska jag göra något annat.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards