Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Semestern lunkar på...

Av Lisa Hillbom - 27 juli 2009 11:08

Vi bara dajsar runt härhemma. Sjukt skönt, må jag säga.


Igår tog Mamma och Pappa pjupin ett tag. Under protester, skall dock tilläggas, då han absolut skulle vara hemma.

Sen lämnade vi av Bosse hos snälla grannar, och så åkte resterande tre till kupolen för att fortsätta vår lilla historia om Tre:s kassa, pinsamma, dåliga, gräsliga service. Den fortsatte vara ungefär lika dålig. Med andra ord har vi fortfarande inga telefoner. Efter tre veckor. Snyggt, tre.


Väl hemma blev vi VARMT välkomna hem. Det var varmt. I kylen. Där ska det inte vara varmt.


Så vi lånade en kyl av grannen! Haha! Så funkar det här på Stoneway. Med säckkärra drog vi hit en kyl. Och vår gamla står i garaget. Som tur var hade odm inte hivat iväg deras när dom köpte en ny. Så vi kunde låna den så länge. Så i eftermiddag bär det av till elgiganten.


Sen ska vi förhoppningsvis komma undan sånt här ett tag. Det som är kvar är väl frysen... Men annars är allt nytt. Känns bra.


Tills om tio år. Mohahah!


Funderar på om jag ska köpa mig en ny digitalkamera. Vår är så grymt kass. Suddiga bilder. Irriterar mig något fruktansvärt.


Är sugen på den här:


http://www.elgiganten.se/product/foto%2bvideo/digital-kompaktkamera/COOLPIXS230RD/nikon-coolpix-s230-spara-500


Vi får väl siii.


Barnen har beställt fisk, så fisken står i ugnen. Tror det blir fiskgratäng. Körde in den med vatten, citron, dill, salt, svartpeppar, äppelbitar, lök och morötter. Kan man använda buljongen som sås. Busenkelt.

Potäter till.


Nä, nu ska jag kika vidare.

Over.

 
 
Ingen bild

Ewa

27 juli 2009 22:23

Jag blir så avundsjuk... Det låter så enkelt när du gör mat. Lite som Kajsa Warg... Tager vad du haver. Själv får jag vända mig ut och in och ändå blir det nåt halvfabrikat som man gjort tusen gånger förr. Fastnat i samma gamla spår.Och skulle man prova nåt nytt, rynkas det på näsan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards