Alla inlägg under juli 2009

Av Lisa Hillbom - 11 juli 2009 19:37

1. Införskaffa gummistövlar innan vovve flyttar in i familjen.


2. Införskaffa regnkläder innan vovvoe flyttar in i familjen.


Nyss hemkommen från en liten tur i skogen. En överlycklig hund plaskade i alla miljoner sjöar, som bildats på stigen efter detta satans regnande.


Och jag - nybörjare som jag är - i gympaskor och mjukisbyxor. Det kippade mellan mina tår. Det är inte så jävla roligt...


Eftersom man är modell större så är det inte så jäkla lätt att hitta bra ytterkläder. Tydligen tror klädtillverkare att stora människor inte kan tycka om att vara ute. Fel.

Ellos är liksom enda hoppet. Och för någon månad sen satt jag och trånade efter ett snyggt, helsvart regnställ. Men snålheten satt på min axel och sa nej. Så jag lät bli.


Idag insåg jag att jag måste verkligen.


Slut i min storlek.


Fan.


Så... Ja... Det är väl bara att inse att jag kommer bli blöt. Surt. På många sätt.


Hittade dock ganska snygga på herrsidan (dock inte figursydda, hihi), så jag ska ringa i morgon och kolla upp om det kommer in fler på damsidan, alternativt om dom kan hjälpa mig att omvandla storlekarna på herrsidan så jag får till det rätt.


Öh... det blev långt och rörigt! Summasummarum: Förhoppningsvis ska jag inte behöva vara blöt så länge till.


God natt.

Av Lisa Hillbom - 11 juli 2009 14:36

Vi har inte gjort någotning alls. Och det har vart alldeles ljuvligt! Bara njutit av att ha pappa Jocke hemma. Fikat bullar i soffan och tittat på saltkråkan.


Fixat en smarrig "daimsemifreddo" (hette tydligen så...) som står i frysen till efterrätt ikväll. Lite som cheesecake, men med hackad daim och maränger. Ser jag myyyychet fram emot. Men först ska vi äta potatisgratäng med mängder av grädde och vitlök, vitlökssmör och skinkschnitzel. Mums.

Var grymt sugen på typ... entrecote eller något sånt. En röd köttbit, liksom. Men snålheten tog över. Varför ska det vara så jävla dyrt!?


Vårt sovrum nere i källaren är snart färdigmålat, sen flyttar vi ner. Betydligt mycket svalare, och kanske lite mer tryggt för barnen, att vi alla är på samma plan.


Så nu ska jag kika in på ellos.se och kolla om jag hittar en snygg lampa.


Over.

Av Lisa Hillbom - 9 juli 2009 19:57

Såg ni vad min mamma och pappa skrev!?


Åhhh! Det var den finaste kommentaren ever! Blir varm i heeela kroppen.


Tack! Jag uppskattar det grymt mycket!


Love you.

Av Lisa Hillbom - 9 juli 2009 18:41

Du som hade missat det!


Fram med näsduken.


http://www.youtube.com/watch?v=B0F9E7Hi6mU

Av Lisa Hillbom - 9 juli 2009 13:58

Det regnar. Och regnar. Och regnar.


Sen regnar det lite till.


För att tillta, och regna ännu mer.


Sen blir det en störtskur.


Sen börjar det om.


Precis så har min första semestervecka vart. Men jag gnäller inte. Det har vart grymt mysigt.

Bara det att jag får någon fix idé om att konstant baka, så fort det regnar.

Så snart är frysen full.


Idag var jag in på Nisses och skulle köpa ett lysrör. Och så stod den där. Alldeles ensam, och bara tittade på mig. Som jag har letat, efter en fin, redig, gammeldags picnickorg. Och nu är den min! För ynka 129 kr är jag redo att packa termos och bullar!

Nu fattas bara solen.


Den är så fin! Och min dotter är ju... ja, min dotter. Och blev ungefär lika salig som jag. Men picnic var ju uteslutet, pga vädret. Så det blev en kompromiss.

Picninc på altangolvet! Bananmuffins i ugnen, sen kör vi!


Lite senare kommer min Mammis upp och håller mig sällskap. Blir ju lite låst av lilla Bosse. Inte så lyckat att sitta i en lägenhet på tredje våningen, med en kissnödig valp. Så mamma kommer hit och lagat mat åt oss. Mysigt och grymt uppskattat!


Jocke har fixat lite med kompostgaller härinne idag, så snart ska vi börja öva lite med Bosse att vara ensam. Får se hur det går. Bebissteg, räkna rjag med. Därför är det lika bra att börja i tid.


Nu ska muffinsen ut ur ugnen!

Av Lisa Hillbom - 8 juli 2009 22:35

Ibland frågar jag mig själv.


Klockan är 22.35 och jag har precis avslutat ett bak med frallor. Idioti. Iallafall, såna här frallor man jäser i kylen över natten. Så i morgon bitti är det bara att vrida på ungen. Och utan minsta ansträngning, så vips, färskt bröd till frulle! Inte illa.


Barnen är speedade. Väntar in sin pappa som kommer vilken minut som helst.


Saga har vart borta ett dygn och det har vart alldeles hiskeligt tomt! Jistanes, vad det har värkt i mitt hjärta. Men nu är kickan hemma. Så nu inväntar vi bara pappa, sen ska vi kasta oss alla i säng. Lugn och ro, familjen är komplett igen.


Tänk att man känner sig halv, tom och konstig, så fort en pruttunge är borta. Det gör lite ont i ens hjärta, varenda vareviga gång man lämnar bort dom.


Nu är det tröttsvammel. Over.

Av Lisa Hillbom - 8 juli 2009 18:30

Det hände något roligt i helgen.


Jag var på lite partaj med en gammal vän sen långt tillbaka. Vi var väldigt tajta då, men har idag otroligt olika liv, så det blir lite svårt.

Iallafall. Ibland är hon lite bängen.


Hennes killes mamma är från Egypten. Det syns inte alls på honom, men vi kom iallafall fram till att man skulle kunna kalla honom mulatt.


Då kläcket Fröken T ur sig:


- Men A, då kanske vi får mulattska barn!


Har ni hört något så lustigt. Mulattska barn.


Hysteriskt. Dagens roliga.

Av Lisa Hillbom - 7 juli 2009 21:47

Ja.


Det var grymt lätt att klanka, skälla, gnälla, prata skit, tro en massa, lyssna på rykten, äcklas... ja.

Finns det någon artist som fått ta så mycket skit? Finns det någon artist som vart så stor, som gjort så mycket fantastiskt, som berört så otroligt många?


Han gjorde musik som aldrig, aldrig kommer gå ur tiden. Vi kommer alltid lyssna på Billie Jean.


Har precis tittat på minnesceremonin. Hans dotter talade. Och jag grät, såklart. Det tragiska i att en 11årig flicka, känner sig tvungen att förklara för världen att han alltid har vart en bra pappa.


Himmel och pannkaka. Pust.


Han var grym. Synd bara att han inte fick all denna uppmärksamhet när han fortfarande levde.


http://www.youtube.com/watch?v=beFTORlM6TU


http://www.youtube.com/watch?v=1s9EAZa3aIQ


Ovido - Quiz & Flashcards