Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Lisa Hillbom - 15 juni 2009 16:59

Jag är trött. Jag har feber till och från. Jag mår illa. Jag är dålig i magen. Jag svettas för minsta lilla ansträngning.


Dagen rapport.


Med andra ord, jag har tagit den där förbannad karensdagen idag. Jag ooorkar inte. Det gör liksom ont i hela mig. Trött. Slut. Halsen. Blod i näsan.


Stackars, stackars, stackars lilla jag.


Så jag blir hemma i morgon också, sen får vi se. I morgon ska jag skjutsa barnen till dagis när vi vaknat och myst en stund. Sen ska jag ligga i soffan hela dagen. Kanske hyra en film eller så. Bara vila.


Blev liksom inte riktigt så idag. Tussi har ju kastrerats och öronmärkts. Vi hade fått tid 10.30 hos Torkel. Perfekt, tänkte jag, då kan jag lämna in henne och hämta henne sen. Kompa en stund, åka dit med henne, sen hämtar Jocke henne. Det var min plan. Den sprack ju eftersom jag ändå var hemma. Men av fler anledningar också. Vi kom nämligen inte in förens 12.30 Så prisa gudarna att jag inte smet ifrån jobbet. Hade blivit liiite svettigt. Nu är iallafall båda missarna vaccinerade, öronmärkta och kastrerade. Och försäkrade. Vi ska bara maska av dom, sen är allt grönt. Känns bra.


Nu ska jag ta hand om min stek, huslig som jag är. Vore kanske bra att få i sig något annat än blåbärssoppa.

Ovido - Quiz & Flashcards