Alla inlägg under juni 2009

Av Lisa Hillbom - 8 juni 2009 21:58

Med andra ord, kidsen sover, och jag surfar! Hihi.


Vi har vart ute hela eftermiddagen och planterat blommor och donat. Så nu känns det som det är sommar på gården och altan. Och trappen såklart.


Helgen är avklarad. Nu är det bara att se fram mot nästa helg. Full av kalasande! Både Lördag och Söndag är kalasdagar. Så de blir fullt upp. Och jag har inte bakat någonting... Ohhh. Det dåliga samvetet kommer över mig. Vill baka nåt annat än det vanliga. Men vet ju ändå vilken rosa-tjej Saga är. Så det vore kul att ge henne ett litet princessigt kalas. Tårtan är ju given. Just det. Rosa muffins har hon bett om. Kan jag nog fixa. På med lite rosa glasyr och nåt fint strösset. Brysselkex med rosa kanter. Kanske drömmar? Minns tusan inte när jag gjorde det sist. Have I ever...?

Kanske ska köpa hem lite smör i morgon och dra ett race.


Har bestämt med Bosses nuvarande husse och matte när vi ska hämta honom. Det närmar sig!!! Det är grymt spännande, men också lite läskigt. Men det blir nog bra. Kan inte göra mer än vad jag gjort. Har pluggat, pluggat och pluggat. Beställt böcker och läst, läst, läst. Är redan anmäld till valpkurs... Ja. Jag hoppas att allt det här blir bra. Men det blir det. Känns ju så i magen, så egentligen vet jag inte vad jag oroar mig för.

Vi har till och med beställt märgben från slakten! Lite saker som ska inhandlas när skattepengarna kommer. Bur till bilen, bur in, sele och lite sånt smått och gott.


Kanske skulle man hålla sig vaken till Pappa Hillbom kommer hem. Vore ju att överträffa mig själv.


Idag har jag för första gången i mitt liv sett en bålgeting. Herregud! Det var det mest groteska jag sett! Jag och Elin höll på att uppa av, på fläcken. Och inte vågade vi ha ihjäl den heller! Vi inbillade oss att om vi kastade en sten på den så skulle den studsa bort, sen skulle den ställa sig på bakbenen och kasta tillbaka den!!! Sååå äckligt sjukt stor. Säkert 3 cm och jag överdriver INTE!!! Så nu ligger den där, under grill-locket, med fyra stenar på locket, men jag skulle fan inte bli förvånade om den flygit iväg med locket på ryggen. Brrr. Blä.


Det får räcka för idag. Fy fan...

Av Lisa Hillbom - 7 juni 2009 19:14

Jag hade sådär kul igår. Sådär hiskeligt roligt att känt mig glad i heeela kroppen idag.


Jag är sjukt nöjd.


Mina fantastiska grannar. Ni är bäst.

Av Lisa Hillbom - 5 juni 2009 20:17

Hur, i hela fridens namn, kan Michael Jacksons barn vara vita.


I don understand. Nåt sorts mirakel?


Idag har vi vart till vårdcentralen och pillar ur en pärla ur näsan på Saga. Kan garantera att hon inte gör om det, för det var iiinte trevligt. Men ut kom den.


Sen åkte vi till Ludvika och shoppade en massa, massa onödigt. Det fick mig att må fiiint. Tragiskt?


Jocke köpte ett par skor för 800 kr. Ett par "skejtskor". Ålderskris? Moahaha. Gillar honom ändå. Och dom var grymt snygga.

Jag köpte en tröja, hårgfärg, puder och sånt där lyxigt.


I morgon är det party! Ska bli skoj. Hoppas bara Saga håller sig frisk. Ända sen vi kom hem har hon klagat på ont i magen. Vi får väl se.


Har ju köpt BajaPäron som jag och Elin ska grogga på. Får se vem som spyr grönt först! Hihi.


Nu ska jag marinera kyckling till grillningen i morgon. Over.

Av Lisa Hillbom - 3 juni 2009 14:24

Vart tar tiden vägen?


Helgen bara rusade iväg. Trädgårdsarbete, grillning med nära och kära, båtåkande och badande i alldeles för kallt vatten! Men, det var en heeelt fantastisk helg.

Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera mig här. Vill ju inte tappa dom som läser helt, för att det tråkar ut dom att kolla bloggen med att det aldrig finns något att läsa.


So, hang in there.


Torsdag i morgon. Betyder ny bild på Bosse. Ska bli spännande! Kan inte fatta att det bara är tre veckor kvar tills han kommer till oss! Längtar enormt.


Våra kaniner håller nog på att göra slut med oss. Halva gatan jagar runt dom. Och Jocke tycker inte att det gör något om dom smiter. Dumma Jocke. Så kan man ju inte säga.

Men... Vill någon ha dom? Ni får dom? Utebur, två inneburar, två odrägliga kniner. Gratis. Vi lär väl behöva betala någon för att bli av med dom där två... Jockes idéer.


Barnen har alltså bara tre veckor kvar på dagis. Ljuvligt för dom! Vet att man inte ska säga såhär, men jistanes vad dom har hållt sig friska! Dom har knappt vart sjuka alls den här våren! Peppar peppar gånger hundra!!!


I helgen är det drakbåtsfestival. Roligt för barnen på dagen, och för mamma och pappa på kvällen. Svärmor ställer (som alltid) upp och tar barnen på kvällen. Så vi ska grilla med ett par grannar. Ska bli skoj! Hoppas på bra väder!


Linus pott-tränar, har slutat med välling. Tur nästa bebis kommer snart. För tydligen håller min prutt på att bli stor snart. Eller... Han kommer alltid vara lilla pjubin för mig. Alltid min minsta bebis.


Nu ska jag kika in på kontot om det kommit några skattepengar! Suger i shoppingtarmen!


*** Idag har vi förlorat en när och kär. Hoppas att du äntligen har fått lugn och ro, och att du mår bra där du är nu. Du finns alltid i våra hjärtan. ***

Ovido - Quiz & Flashcards