Alla inlägg den 16 september 2010

Av Lisa Hillbom - 16 september 2010 20:39

Jag avgudade (jag slant på knapparna, så det var på väg att bli avsugade, haha) The Killers, When We Were Young. Den var - och är - alldeles fantastisk.


Men det som kom sen... nä... Inte riktigt lika bra.


P3-nörd som jag är, har jag fallit pladask för den här låten. Den är så himla, himla bra.


Och efter lite googlande...


Brandon Flowers. Sångare i The Killers.


Världen är bra liten.


Och här skulle jag lägga in en länk, men än en gång, så funkar det inte. Men ni har väl alla Spotify? Brandon Flowers, Crossfire.


Grym.

Av Lisa Hillbom - 16 september 2010 18:41

Min fina, fina man.


Att han jobbar två-skift är kanoners, tycker jag. Under den veckan Jocke jobbar eftermiddag gör inte jag någonting, hemma. Absolut ingenting. Jocke städar, plockar, tvättar. Gör rubbet.


En dag när jag kom hem från jobbet, så låg den här lappen på bänken. Håller tummarna för att han inte blir sinnig på mig, för att jag lägger ut den. Men det är av kärlek och beundran.


Vilken fantastiskt organiserad man jag har. Vilken lycklig kvinna jag är.


 

Av Lisa Hillbom - 16 september 2010 16:01

Det är Torsdag. Eller Fredag, egentligen, eftersom det inte är jobb/dagis i morgon. Kompetenshöjning, som jag såklart borde vara med på. Men eftersom vi fått tid hos Logopeden i morgon, så väljer jag att följa med dit istället.


Känns som att både Jocke och jag borde vara med. Ett extra huvud. Man uppfattar ju allt olika, så det kan vara bra att bolla lite. Istället för att Herr Hillbom ska behöva förklara allt som sades för mig. Och komma ihåg allt vi skulle fråga.


Höga tankar jag har om honom va? Haha!


Så i morgon börjare karusellen om... Får se om dom vill att vi ska komma en gång i veckan fortfarande. Vill såklart att Linus ska få all hjälp som finns. Men det är ett otroligt uppstressande moment. Att åka 14 mil, en gång i veckan, för att få sitta och öva ljud... Nja. Men det är en diskussion som vi får ta i morgon.


Borde åka ner till Ica och hämta ett paket... Men orkar nog fasiken inte.


Linus springer runt i kjol. Så det betyder att jag måste ändra hans outfit för dagen, och det orkas inte med. Blir nog istället tidig middag, dusch och sen sängen för kidsen.


Och jag borde ställa mig på crosstrainern. Får se om jag hittar orken. Vägning i morgon, och mens på ingående. Blir nog iiinte bra.


Och jag vet inte vad som hände igår. För helt plötsligt hade jag ätit både godis och popcorn, i massor... Gött var det!


Trött, trött, trött. Tråkinlägg, tråkinlägg, tråkinlägg. Hejdå, så länge istället.

Ovido - Quiz & Flashcards