Alla inlägg den 15 september 2010

Av Lisa Hillbom - 15 september 2010 14:10

   

Det brukar vara Linusen som helst assisterar mig i köket. Men eftersom han inte är riktigt alert, så hoppade Saga in.


Idag lagade vi: "man taget vad man haver".


Kassler, vitlök, sugarsnaps, majs, morot, paprika & champinjoner. En wokpanna. Lite Bulgur. Woka samtidigt som bulguren kokar. Färdigt på typ, en kvart. Perfa.


Apropå Linus tillstånd. Det har inte var en rolig natt... Inte. Vi har väl typ vart vakna mellan 1-4. Feber, alvedon, vatten. Och mitt i allt så tappade jag ut en matlåda på köksgolvet, klockan två på natten, när jag skulle hämta medicin. Det är ganska lätt att jålla sig för skratt då.


Men nu är skitungen feberfri. Vi har gått med vagnen i en timme, och han har inte somnat. Så jag antar att allt är som det ska med herrn, igen.

Ovido - Quiz & Flashcards