Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Måndagstrött!

Av Lisa Hillbom - 27 september 2010 18:26

Maj Gadd!


Jag är sååå trött. Det var en tuff helg! Men väl värt det.


Idag har både man och barn slagit i huvudet, eller nåt. Jocke har legat i som en gnu här hemma, i förmiddags. Bäddat rent i alla sängar, tvättat, vattnat blommor, strykt och gud vet allt. Värsta knäppen...!


Och barnen sen då. Vi tog en liten promenad ner på byn när jag kommit hem. Var ju en alldeles fantastiskt fin höstdag. Så vi gick ner till lekparken en sväng, med Bosse. Och sen hem igen. Dom hade cyklarna.


Och den promenaden måtte väl heeelt ha tagit musten ur dom. Dels vräääkte dom i sig mat. Och efter dusch och frukt så kom Linus med sin Nalle och bad om att få gå och sova. Det har inte hänt många gånger, kan jag säga. Om det ens har hänt.


Annars tuffar det på. Ännu en smetad vecka framför oss. Tänkt om - om, om, om - nästa vecka kunde få förbli tom. Det har fan i mig vart fullsmetat i almanackan.


På Onsdag kommer Anticimex och besiktar huset, sån där grej som dom gör vart fjärde år, när man har deras trygghetsförsäkring. Och jag är så jävla nervös att jag får magsår! Fy fan. Usch. Är alldeles övertygad om att det kommer att vara något större fel. Helt bombsäker.


Nu blir det crosstrainern, sen soffläge.

 
 
Ingen bild

Jannike

28 september 2010 17:30

Det kommer säkert att gå bra när Anticimex kommer. Skulle det vara nåt större fel så är det ju bra att dom hittar det innan det kan gå för lång tid. Vi hade ju vattenskada i somras i köket. Vi tog dit anticimex, ( har precis som ni,tecknat deras trygghetsavtal),dom konstaterade fort att det var en vattenskada, och allt har flytit på superbra med samarbetet från deras sida och försäkringsbolaget. Anticimex stod för våran självrisk på 3000kr, tack vare avtalet! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards