Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Sparven då...

Av Lisa Hillbom - 26 september 2010 20:38

Det kan inte vara lätt att heta Saga Hillbom idag. Eller den senaste tiden, över huvudtaget.


Jag är allergisk mot "duktighetsgrejen". Som tjejer speciellt har en tendens att trilla in i. Vi tycker att dom är så duktiga hela tiden. Och till slut så tror dom att dom MÅSTE vara duktiga, för att vara bra.


Och man behövet tamejfan inte vara så duktig i hela tiden.


Därför gör det ont i mitt mamma hjärta just nu. Saga är i någon slags period just nu, där hon ska vara både mig och Jocke till lags. Till 110%. Helst mer. Både mamma och pappa måste vara vrålnöjda, för att läget ska vara tiptop. Och det håller liksom inte riktigt.


Det blir typ kaos.


Beslutsångest AB. Det nya företaget på Stenvägen 11.


I Fredags blev det tårar och magont på mitt i smeten. Vi skulle köpa fika, men det Jocke ville ha fanns inte. Och då raserades henne värld. Allt blev kaos, när hon inte längre visste vad hon skulle välja till honom. Hon visste att han ville ha en princessbakelse, och det fanns inte. Då blev det pannkaka. Det slutade med att vi åkte därifrån. Utan fika. För vi kom liksom ingenstans.


Alldeles nyss hade hon ett nytt psykbryt. Hon visste inte vem hon skulle kramas med. Mig eller Jocke. Och så inbillar hon sig antagligen i sitt huvud, att den hon inte kramas med kommer att bli ledsen. Och må dåligt.


Stackars lilla, lilla tjej.


Antagligen bara en period, men det måste vara så himla jobbigt.


Den där känslan av att allt måste vara perfekt, att hon måste vara alla, alla till lags. Hela tiden. Annars kommer vi på nåt sätt bli besviken på henne.


Hur kan hon tro en sån sak?


Finaste flickan. En helt ledig vecka från dagis. Det är nog precis vad hon behöver. Och den här veckan ska vi inte fråga henne om någonting. Hon ska inte behöva ta ett beslut mer än nödvändigt, för hennes huvud pallar inte med det.


Den här veckan ska jag bara berätta för henne vad vi ska göra/äta. Inte en fråga i onödan.


Amen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards