Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Nostalgisk.

Av Lisa Hillbom - 22 september 2010 16:41

   

Idag, stod jag på jobbet och tjuvkikade på mina fantastiska barn. Jag har den stooora förmånen att få göra det, på arbetstid. Jag vet, få förunnat.


Och när vi kom hem kom mamma och pappa hit, och Saga tog upp matbeställningar. Och skrev ned i ett block, med hjälp av oss.


Men då slog det mig som en bomb. Hon skriver. Bokstäver. Förstår ni? Hon är sååå stor.


Jag har sagt det förr, och jag kan säga det igen. Helt opartiskt. Saga är en av de absolut finaste människor som finns på den här jorden. Överlägset. Det finns inte många som har ett sånt fantastiskt hjärta som hon har.


Och vi skulle ha en väldigt vacker värld, om fler var som hon.


Och jag tänker på att det var alldeles nyss hon kom till oss. Världens vackraste bebis. Omtumlande, överväldigande... omöjligt att ens försöka förbereda sig på den känslomässiga bergochdal-bana livet blir, efter den dagen du blir förälder.


Frustration. Ilska. Glädje. Sorg. Lycka. Trygghet. Kärlek.


Men idag är jag sentimentalisk. Och känner nästan... Sorg. Och frustration. Hur är det möjligt att tiden går så fort?


Jag lyssnar på Abba och får en tår i ögat.


Slipping through my fingers all the time,

I try to capture every minute

The feeling in it

Do I really see whats in her mind

Each time I think I´m close to knowing

She keeps on growing

slipping through my fingers all the time


 
 
Ingen bild

mammis

23 september 2010 12:07

Åh,vad fint du har skrivit! Hon är verkligen underbar,snäll,hjälpsam och skitrolig att vara med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards