Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Politik?

Av Lisa Hillbom - 14 september 2010 14:01

Alltså, när det kommer till politik, så kan jag villigt erkänna att jag inte är det skarpaste kniven i lådan... Långt ifrån. Och jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag ska rösta på.


Jo. Det har jag nog gjort, men inte exakt.


Jag har känt som så att jag inte riktigt kan med den här... egogrejen. Om man får säga så. Jag har lite svårt för tänket att så länge jag får en tusenlapp extra i plånboken, så spelar det inte mig någon roll på vilkens bekostnad. Så nej, jag kommer inte att rösta på moderaterna.


Jag har ett jobb nu. Och jag är jättetacksam för den där extra tusenlappen eller vad det nu handlar om.


Men jag kan resa mig från stolen nu, gå ett par steg i trappen, ramla och göra mig illa. Få en redig smäll i ryggen/nacken. Och vips. Så är tryggheten borta. Var det värt en extra tusenlapp i månaden? Eller hade ni kunnat vara utan den, och vetat att ni hade en säkerhet när ni blev sjuka? Eller arbetslösa...


Jag har sagt att Fredrik Reinfeldt är de blåas stora fördel. Och att Mona Sahlin är de röd/grönas nackdel (enligt min mening är Maria Wetterstrand deras stora fördel. Me like that women!).


Och när jag läser det här, så är det sååå huvudet på spiken, att det är löjligt. Han är så otroligt rätt, och jag inser ju själv hur media har format min åsikt.


http://www.expressen.se/kultur/1.2134636/en-kvinna-hatad-av-herskna-men

 
 
Maria K

Maria K

14 september 2010 19:10

Usch. Det är så man hoppas att Alliansen inte klara sig för fyra år till. Jag kommer ihåg hur orolig farmor var inför regeringsskiftet förra valet eftersom hon minns hur dåligt det blev förra gången Moderaterna satt vid makten. Och det är ju det som slår en hur illa det går för pensionärerna, de som inte har något jobb, de sjuka och de som tjänar dåligt. Det ska alltid slå mot de som har det sämst, och då var det ändå ganska illa under Socialdemokraterna, men vad mycket värre det blivit med Alliansen :S Och det var rent utav sagt hemskt när de utförsäkrade massa sjuka människor :(

http://slowmotiondaylight.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards