Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Min flicka.

Av Lisa Hillbom - 12 september 2010 18:25

Duktiga lilla unge.


Idag tog jag med Saga på promenad, eftersom jag lovat det tidigare i veckan. Och hon är så himla redig. Hon cyklade i princip hela vägen, med lite hjälp av mig och Bosse. 8 km, totalt. Kom hem och fyllde på med mellis, sen ut och lekte igen. När hon kom in för middag så orkade hon knappt äta. Så himla, himla trött.


Gjorde hemmagjorda fiskburgare, och hemmagjorda pommes idag. Göttigt värre! Och superenkelt. Bara att mixa fiskblock med lök, dill, salt, svartpeppar, ägg och lite mjölk. Göra biffar, vända i ströbröd och steka några minuter. Verkligen supergott. Passar till mos, pressad potatis, hamburgebröd eller vad som. Gott är det iallafall, och ett enkelt sätt att få i barnen fisk, om dom annars är lite trugiga med det.


Eftermiddagsvecka för Jocke. Vad jag tycker om det? Både och... Skönt att få vara lite ensam på kvällen, när barnen somnat. Men ändå himla trist att vara utan honom.


Nä. Det här kändes som ett lite meningslöst inlägg i debatten. Mohaha.


Jag ger mig, istället.


Eller, nu kom jag på! Jag ska nog googla fram en sån där megalång frågelista, som brukar ligga på bloggar. Fördriva min dyrabara tid lite. Och er, såklart.

 
 
Ingen bild

mammis

12 september 2010 21:37

Men man måste ju bara kunna skriva ett sådant där snabbt inlägg och bara skriva av sig lite,är inte det meningen med en blogg,eller?! Jag tycker iallafall att det är kul att läsa en snabb tanke bara........

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards