Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Pust.

Av Lisa Hillbom - 7 september 2010 18:10

Vilka galna två dagar det har vart! Fy rutti!


Började i Söndags kväll. Sådär suddi i blicken, som jag blir minutrarna innan migrän. Tog en migräntablett, la mig. Somnade som en klubbad säl, vakande med gräslig huvudvärk.


Åkte iallafall till jobbet. Det blev värre och värre. Vid lunch, när jag skulle åka in och handla, så såg jag inte reg-skyltarna på mötande bilar, allt var bara blurr. In på apoteket, köpte migränmedicin. Åkte hem, däckade på soffan. Skulle hämta barnen ett. men var tvungen att ringa och be om att lov, så dom fick stanna tills Jocke kunde hämta dom. Så gräsligt obehagligt.


Låg i soffan i typ fyra timmar.


Och så fortsatte eländet idag. Blir så sjukt trött. Hemskt trött. Konstant huvudvärk. Skulle ut och promenera med granntant, men här sitter jag. Törs inte göra något mer än nödvändigt, livrädd för att få tillbaka den där gräsliga huvudvärken.


Och då blir jag sur. För då vet jag att jag kommer gått upp i vikt när jag ställer mig på vågen på Fredag morgon. Och då blir jag så himla förbannad på allting. Fy.


I morgon ska, ska, ska jag vrar helt ok, så att jag fixar en promenad. Och då jäklar i mig blir det en snabb en. Det här går ju inte.


Tur, iallafall, att man har världens finaste lilla hjälpreda. Alldeles för duktig för sitt eget bästa.


Nä. Nu väntar soffläge. Halv åtta, Efterlyst och allt vad det. Och en apelsin eller nåt annat tråkigt.


 


 
 
Ingen bild

mammis

8 september 2010 20:39

Världens snällaste, finaste och roligaste lilla tjej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards