Alla inlägg under september 2009

Av Lisa Hillbom - 23 september 2009 18:45

Japp. Nu är kryssningen bokad, betald och färdig. Ska bli så hiskeligt roligt! Är laddad som få.


Funderar dock på om jag kanske ska slänga in en beställning på ellos tills dess... Hm. Vi får se. Finns ju Ellos Express, så jag har ju ett tag på mig att fundera.


Barnen har precis lagt sig, Bosse är promenerad, allt undanplockat... kväll, helt enkelt. Känns fint. Snart blir det en kopp the i soffan, ladda lite inför Efterlyst. Kanske lite popcorn också.


Jag har inget vettigare att komma med, så... håll till godo.


Och ett tips: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns/

Av Lisa Hillbom - 22 september 2009 19:53

Det är jag idag det...


Vet ni vem jag har haft på besök i mitt kök idag? Farbror Livsmedelsinspektör!!!

 

Jag har vart så sjukt rädd för det här, så jag tror inte att någon kan förstå. En sån obehaglig känsla i hela kroppen, av att stå där och bli granskad. Jag har vart livrädd, sååå länge.

 

Men det gick bra. Över förväntan.

 

Men jävlar anamma vad jag är bombad i huvudet nu. Jag är så trött, så trött, så trött. Efter barnen somnat la jag mig i soffan med en skål med glass och en stor kopp kaffe.

 

Men jag har hunnit med att vara effektiv. Har gjort 2 middagar med köttbullar (varav vi åt en idag) och 2 middagar köttfärssås. Grymt skönt att ha lite färdig mat i frysen.

Vi gör ett försök med en ny variant. Förra månaden hade vi ju månadshandling och matsedel. Den här månaden går vi igenom reklamen varje Söndag, och handlar efter de erbjudanden som finns. Lite mer pyssel, men värt ett försök. Får se vad som funkar bäst för oss.

 

Linus är trött. Det känns som han kanske är på väg att bli sjuk. Han har vart så ledsen och hängig idag. Fröken Lolis, du håller väl ögonen på honom i morgon? Det är svårt. Man kan ju inte vara hemma varenda gång dom är trötta och slitna. Jesus. Då skulle ju jag ligga hemma i soffan jämt. Haha!

 

Nu blir det idol och mys.

 

Over.

Av Lisa Hillbom - 20 september 2009 19:42

      


Tågresan var en succé! Linus tjöt av glädje! Sååå lite behövs för att glädja de små liven. Var skoj.


Lördagskvällen nalkades bröllopsfest. För mig och Saga. Jocke skulle vara hemma med boysen. Linus, och inlånade Amadeus. Efter ett tag pep telefonen. Linus har kissat på Amadeus snuttefilt.


Jaha. Vart ska detta sluta, tänkte jag.


Jo, minsann. I telefonen med Strömsholms Djursjukhus. Historien bakom? Misstanke att Bosse (som äter aaallltttt) hade gluffsat i sig två batterin. Fåh onom att spy, löd rådet. Annars: Hitta batterina eller kom in hit. Öhh... Jaha ja. Spy... Man stoppar liksom inte fingrarna i halsen på en hund. Senap på tungan, löd rådet. Nix. Inte vår hund. Åka bil brukar fungera. Så det fick bli mitt tips till Jocke. Så han kastade in två ungar i  bilen, och körde rally för att få Bosse att spy. Inga batterin.


Så vi kunde avvakta, tyckte Strömsholm. Inga fel på allmäntillståndet, och det var allt man kunde gå på.

Hunden är pigg som en lärka idag med. Så vi antar att det inte finns några batterin i magen.


Gud.


Ja ja. Amadeus sov här, och allt gick finemang! Det var ju huvudsaken, även omd et var kaos mellan varven.


Idag blev det kupolen och inhandlande av vinterskor till barnen. Skönt att ha det färdigt. Jacka och byxa till Saga är det som är kvar, sen tror jag vi är redo för snö.


Nu ska jag lägga mig i soffan en stund, innan jag antagligen däckar... Helgen försvann snabbt...

Av Lisa Hillbom - 18 september 2009 19:51

Så. Nu är det bättre.


I morgon ska jag och mina barn på äventyr. Pappa Jocke ska jobba extra, till tolv. så gissa vad jag har gjort! Jo. minsann. Jag har bokat tågbiljetter till Ludvika! 43 kr. 33 för mig, och 5 kr för varje barn. Kunde inte låta bli att tycka att det var sött. 5 kr?


Sen hämtar Jocke upp oss, och vi åker hem igen. Det behövs inte så mycket för att roa små barn.

Av Lisa Hillbom - 18 september 2009 19:36

Vad är det för en jävla värld vi lever i?!


Sitta och gråta ut som någon jävla idiot i TV, när han i själva verket är skyldig.


Jag blir äcklad, äcklad äcklad. Fy fan.

Av Lisa Hillbom - 16 september 2009 20:40

Det gör ont i mina ben. Check.


Jag fryser. Check.


Det gör ont i min kropp. Check.


Mina ögon känns grusiga. Check.


Ont i halsen. Check.


Feber i morgon?

Av Lisa Hillbom - 16 september 2009 18:26

Idag hängde Jocke tvätt när jag ringde hem till honom, från jobbet. Konversationen var följande:



- Jag hänger upp dina mummelbyxor.

 

- Va?

 

- Ja, dom här tighta.

 

- Menar du mina leggings?

 

- Ja! Mummelbyxor. Man ser att läpparna rör sig, men man hör ingenting.




Mohaha! Det är därför jag är gift med honom.

Av Lisa Hillbom - 16 september 2009 18:17

       Japp. Idag känns det bättre.


Igår var blä. Idag var ok. Pengar kan ställa till det. Magsår AB.

Men, men. Allt löser sig till slut.


Idag väntade en liten dejt med Anna och Albin i lekparken i Ludvika. Det lilla vackra miraklet. Önskar att man fick klämma in några timmar till på dygnet, så att man kunde träffa honom mer ofta. Vill ju att han ska veta vem jag är.


Trötta barn. I morgon är det fotografering på dagis. Så 8.30 ska det vara på plats. Stylingen överlämnas till pappa. Ohhhh. Scary.


Ska bli skoj att få syskonkort på dom. Hoppas, hoppas, hoppas att Linus inte kommer strejka. Jag tror att det finns en risk.


I helgen blir det barnvakt och bröllopsfest! Vi delar upp oss lite. Jocke blir hemma med Linus och Amadeus, och jag och Saga åker på fest. Blir nog en spännande helg. Skulle tro att Söndagen går åt till att ta igen sig. Eller kanske köpa vinterskor till barnen, kanske. Börjar bli lite nervös för det där. Jag som jämt är färdig i så god tid. Saga måste ha jacka och byxa också. Så kanske blir det en kupolenvända. Vi får se.


Nu ska jag kasta lite barn i säng. Sen blir det slösurf och en godispåse ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards