Alla inlägg den 9 september 2009

Av Lisa Hillbom - 9 september 2009 20:04

Ja. I dag är det Onsdag. I morgon är det Torsdag. Sen är det Fredag. Och helg. Me like. Ska bli fantastiskt skönt.


Barnen är trötta. Heeelt slut. Märktes väl idag, när Saga hade kompis med sig hem. Hon orkade nog egentligen inte. Nu har jag lärt mig det. Är liksom ingen idé. Det räcker med leken på dagis. Hoppas hon kände det själv också.


Fick undan lite tvätt idag. Nice med lite blåst. Det mirakeltorkade ju på någon timme!


I Måndag var det valpkurs igen. Med Bosse den här gången! Jag får nog lov att erkänna att jag var minsann liiite nervös... Helt i onödan! Det var så jäkla roligt! Jag var helt fokuserad och koncentrerad. Stängde av allt utom jag - Bosse - instruktören. Allt flöt på bra, förutom att Bosse var bananas av att matte hade leverpastej i fickan! Får hitta på något annat godis till nästa gång. Det där var nog fööör gott. Han blev knäpp.

Som sagt, det var skitkul! Jag som i vanliga fall är tyst och försiktig släppte allt. Pratade, frågade, diskuterade. Det var en sån kick! Jag var speedad när jag kom hem. Känslan i kroppen när man står där med liten, vilsen Bosse, och han tittar på mig - bara mig - samtidigt som andra hundar får gå slalom runt honom. Åhh, vilken härlig känsla! Man blir ungefär lika mallig över honom, som över sina barn. Det känns skitbra. Det känns bra att ha fått något eget att hålla på med, ett sorts intresse. Och det är ju såklart ännu roligare när jag har en hund som uppskattar det lika mycket som jag.


Han var ett klipp, den där Bosse.


Nu ska jag äta äggmacka och dricka en kopp the. Sen väntar sängen. Sjuk personal på dagis, så det blir långpass i morgon.

Av Lisa Hillbom - 9 september 2009 13:41

Idag har Saga en kompis med sig hem från dagis. På vägen hem i bilen så säger Emilia:


- Min mamma och pappa tycker om mig.


Varpå Saga säger:


- Min mamma och pappa kastar mig i golvet.


What?!?!

Ovido - Quiz & Flashcards