Alla inlägg den 12 september 2009

Av Lisa Hillbom - 12 september 2009 17:42

Vid sjukdom ändras planerna.


Orka ställa sig och laga mat liksom. Näää. Hela hushållet, inklusive alla familjemedlemmat blir ju helt förslappade... Så Pappa Malmen, here we come.


Och så känns det som att vi gått och ätit godis hela dagen. Man blir ju fasiken aldrig hungrig ju...


Linusen sover ännu. Tempade honom nyss. 38,2. Eller, pep honom, som vi kallar det.


Har införskaffat ett nytt gullebarn. Ja, jag vet, vi är stenåldriga som itne gjort det tidigare. Men i vår familj har reumptempen fungerat alldeles utmärkt. Men nu började det kännas... nja. Lite klumpigt på Saga, liksom. Så nu är pipen införskaffan. 605 fina kronor. Dyrt som faaan, men jag älskar den. Så det är nog värt det.


Nu ska jag göra inkokt lax av laxen vi faktiskt tagit fram till kvällens middag. Så blir det inkokt lax, pressad potatis och skagenröra till lunch i morgon.


Over.

Av Lisa Hillbom - 12 september 2009 15:38

Som en smäck, så kom det. Inte ett fel på ungen på morgonen. Men runt tio hade han 38,1 i temp. 39,5 väl hemma. Lilla grynet.


I morse hade han 38,8, och fick alvedon, sen har det vart lugnt under dagen.


Saga åkte iväg med mamma och pappa igår, så han fick vara själv. Vilket jag tror var nyttigt för båda. Inte sådär hysteriskt kul för Saga att vara hemma med en sjuk puppas. Och lättare för puppas att få lugn och ro när Saga är iväg en sväng.


Men dock så stod hon här hemma när frukosten var framdukad vi niotiden! Efterlängtad som få.


Blev en långpromenad idag. Jag, Bosse, Linusen i vagnen och Saga på cykel. Vi gick till granngården, eftersom vi behövde lite grejer till kaninen. Sen hämtade Jocke upp oss där. Lunch, sen ner till hamnen för båtupptagning.


En Linus som knatade runt som en zombie. Väl hemma tog vi tempen. Och visst var det så. 38.8 igen.

Så som det ser ut nu så blir jag hemma med honom på Måndag. Jocke jobbar ju egentligen eftermiddag, men han hade bytt till förmiddag på Måndag, eftersom jag och Bosse ska på valpkurs på kvällen. Egentligen skulle han behöva byta på Tisdagen också, eftersom vi har APT på jobbet, på kvällen. Men vi får se. Går det inte så får Jockes mamma komma. Vet att hon kan, och att det funkar, men det gör ont i mitt mammahjärta att lämna honom när han är sjuk. Vi får se. Det är bara Lördag än så länge.


Ikväll blir det lax med fetaost och ris. Muuuums. Var längesen vi åt lax nu. Skulle gärna äta det typ... varje dag. Är en favorit.


Nu ska jag gå och kypa nr bredvid en varm puppas i soffan.

Over.

Ovido - Quiz & Flashcards