Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Bombad i huvudet.

Av Lisa Hillbom - 22 september 2009 19:53

Det är jag idag det...


Vet ni vem jag har haft på besök i mitt kök idag? Farbror Livsmedelsinspektör!!!

 

Jag har vart så sjukt rädd för det här, så jag tror inte att någon kan förstå. En sån obehaglig känsla i hela kroppen, av att stå där och bli granskad. Jag har vart livrädd, sååå länge.

 

Men det gick bra. Över förväntan.

 

Men jävlar anamma vad jag är bombad i huvudet nu. Jag är så trött, så trött, så trött. Efter barnen somnat la jag mig i soffan med en skål med glass och en stor kopp kaffe.

 

Men jag har hunnit med att vara effektiv. Har gjort 2 middagar med köttbullar (varav vi åt en idag) och 2 middagar köttfärssås. Grymt skönt att ha lite färdig mat i frysen.

Vi gör ett försök med en ny variant. Förra månaden hade vi ju månadshandling och matsedel. Den här månaden går vi igenom reklamen varje Söndag, och handlar efter de erbjudanden som finns. Lite mer pyssel, men värt ett försök. Får se vad som funkar bäst för oss.

 

Linus är trött. Det känns som han kanske är på väg att bli sjuk. Han har vart så ledsen och hängig idag. Fröken Lolis, du håller väl ögonen på honom i morgon? Det är svårt. Man kan ju inte vara hemma varenda gång dom är trötta och slitna. Jesus. Då skulle ju jag ligga hemma i soffan jämt. Haha!

 

Nu blir det idol och mys.

 

Over.

 
 
Lolis

Lolis

22 september 2009 21:16

Självklart håller jag ett öga på honom imorn!

http://loja.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards