Alla inlägg den 30 september 2009

Av Lisa Hillbom - 30 september 2009 20:38

Hösten har kommit. Ordentligt, ska gudarna veta.


Nu har värmen åkt på.


Min små såt är ändå iskalla. Trots filt i soffan, och en stor kopp the.


Så nu blir det en heeet dusch. En lååång sådan.

Av Lisa Hillbom - 30 september 2009 13:33

Dagens efter massage. Aj. Det gör ont, det värker, det smärtar. Fy, rutti. 350 kr för sådan smärta.


Och skönt var det inte heller. Det gjorde vrålont, rakt igenom. På slutet var jag så bedövad så jag kände ingenting. Skiiit, vad ont det gjorde. Hon fick ut massor av ömma punkter, men tror att något emellan skulderbladen gått i lås, så hon trodde jag behövde knäckas lite också.


Fint. Först 350 kr på massage. Sen levereras domen. 425 kr till, eftersom jag måste till en kiropraktor också. Nice i pluskan. Not.

Men det får vänta. Ska vänta och se lite vad massagen gav.


Kryssningen närmar sig, och jag vägrar ha ont då. Så nu blir jag hemma hela veckan och vilar mig. Tror jag ska smörja med lite voltaren också. Kanske får lite ordning på det. Annars är jag ordinerad vila.


Igår hade vi filmkväll med kidsen. Discodaggarna. Daggmaskar som dansar disco. Saga kommer Aaaldrig vilja meta med oss igen.


- Men dom maskarna vi metar med pratar väl inte? Och inte har dom väl sådär långt hår?


Så vid nästa maskgrävningen kan jag tänka mig att hon kommer fråga varenda liten mask något, för att se så att det verkligen inte är en av discodaggarna.


Idag på förmiddagen åkte jag upp till syster för att hämta en Björn Axén Volumaster. (Och pussa lite på gull förstås!)

Vilken uppfinning! Me like. Det funkar verkligen. Värsta volymen. Så jag ska testfixa håret någon dag här. Inte så kul att stå på båten och exprimentera. Vill gärna veta då hur allt ska läggas upp. Så i morgon blir det teststyling. I Idol är det Style by Kling. Här på Stenvägen är det Style by Hillbom. Lät inte riktigt lika fläschigt.


Äh. Jag är inte så fläschig. Not my cup of tea.


Fick en hårfärg av mamma igår. Hon tyckte jag såg förjävlig ut i håret. Jo, det är sant. Jag vet det, mamma. Jag färgade håret någon gång i typ... April. Och slingade. Sen dess har jag inte gjort något åt det. Det har växt och frodas. Första piken kom på min födelsedag. Då fick jag presentkort på klippning av mina syskon med respektive. Sen har mamma börjat gnälla om denna färg. Någon sorts orange-brun-röd-blond-ingenallsegentligenfärg.

Fick en kartong som så fint hette Guldbrun. My ass!!! Jag är svart i huvudet!!! Kunde jag skulle jag stämma tanten.


Men jag får väl leva med det.


Volym har jag iallafall. Mohaha!

Ovido - Quiz & Flashcards