Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Lisa Hillbom - 12 februari 2010 20:37

Ja. Man kan väl inte direkt påstå att jag plitat ner många rader här i bloggen senaste veckan. Mend et blir ju så ibland. Full upp hemma liksom.


Sen är det svårt ibland. Den där gränsen till hur personlig man ska vara. Hur mycket man ska, kan och bör berätta. Jag blir lätt väldigt personlig.


Den bloggen om ett samtal, handlade ju om att min älskade pappa hade vart sjuk. Allt är bra nu. Det var "falskt alarm", om man nu kan säga så. Men jag kan ju inte bara låta bli att skriva om något så viktigt, som berör mig något så enormt. På nåt sätt måste jag ju få ur mig det, känns liksom som att det egentligen är därför bloggen finns.


Men å andra sidan, så har jag ju en pappa att respektera. Vill inte, och kan inte lämna ut honom helt. Vet ju inte heller hur mycket han hunnit berätta för andra i hans närhet, som läser min blogg. Det är svårt.


Nu är jag i ett sånt läge igen. Inte känsligt på det viset. Men något väldigt positivt har hänt, men jag känner att jag inte kan ta det här. Jag vill inte att vissa personer ska veta det i dagsläget. Inget blir bättre, eller ingen mår bättre av det. Dom få jag litar på vet det, och det är inte många.


Men det är svårt ändå. För det bubblar liksom i mitt bröst, och jag vill gärna berätta för hela världen. Men inte nu. Och det är svårt att blogga alls då, när man liksom håller tillbaka på något som känns kul och spännande. Men jag försöker.


Och nä, jag är inte med barn!


Fredag idag. Och vi är ensamma utan pappsen igen. Den här helgen blev han medbjuden till Leksand på hockey. Naturligtvis ska han med på det, korkad vore han annars! å jag hoppas han har skoj.


Jag och barnen åkte ner till korvkiosken, sen till mamma och pappa. Vidare till OK och hyrde film, sen hem och kröp ner i soffan. Cars, godis och massa annat gott. Och jag slöläste senaste Mama. Fredagsmys på hög nivå. Men barnen var så stuptrötta att dom inte orkade se färdigt hela. Så vi får kolla på det vi har har kvar av filmen i morgon eftermiddag istället.


Tror jag ska ta mig ut i skogen en sväng i morgon förmiddag med Bosse. Får hoppas på lite sol.


Jocke jobbar eftermiddag nästa vecka. Blir annorlunda, men skönt. Skönt för barnen att vara hemma en vecka till. Jocke har ju vart hemma för VAB hela veckan. Linus har vart genomförkyld, och Jocke själv har haft feber. Och nu känns det liksom som att det tagit om på barnen igen. Inte trevligt.


Annars blir det fullt ös nästa vecka. Cellprov på Måndag eftermiddag. Ett ärende som ska fixas i Borlänge på Tisdag efter lunch, sen kvällsmöte. Onsdag jobbar jag sent. Torsdag vanlig dag. Sen Fredag fest!


Jippie. Som vi har längtat efter denna fest. Ska bli galet skoj! Alldeles för sällan alla i släkten ses.


Vägning idag. -11 kg. Jag mår bra. Oförskämt bra, måste jag säga. Jag är så glad. Mest hela tiden. Jag har ett flow i mitt liv som ja tror kommer hålla i sig ett tag. Det kommer hända bra grejer, jag känner det i magen.


Jag fick världens finaste SMS av min syster idag, som jag sprang in i utanför Ica. Fick klämma Lill-Tjock lite på kinderna och pussa honom.


Det var iallafall ett av de finaste sms jag fått. Så mycket kärlek i några meningar. Blev otroligt rörd. Min finaste Lillstrumpa.


Nu ska jag kura ner mig i soffan och njuta av att vara alldeles ensammen.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards