Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Lisa Hillbom - 1 februari 2010 14:52

Japp. Måndag igen. En trött och seg Måndag. Don´t know why.


Drog racet när vi kom hem. Tog reda på lite tvätt, plockade lite och grejade. Ska snart hänga upp en maskin och dra igång en till. Och plocka fram kläder till i morgon till kidesn. Inte sådär hysteriskt kul att stå sex på morgonen i en halvskum hall och försöka hitta matchande kläder.


I morgon kommer Mosters Albin hit. Är så tacksam att Syster Anna tar sig tid att komma hit, när jag har så jävla svårt att få fingrarna ur och ta mig till henne. Tack för det, Sis.


Sen i helgen ska jag ut och shoppa! Ska bli skoj! Har ju nästan gått ner 10 kg (9,3), så det känns som att jag gott kan vara värd det. Jag och Anna... och mamma (eller hur, hihi?). Lunch, kanske. I lugn och ro.


Måste försöka införskaffa mig något snyggt till mammas fest ju. Få se om jag kan få till något. Kanske ett par örhängen eller något lyx... Me Like.


Det är snö och kallt ute. Tror fasiken jag hoppar prommisen idag. Den får Jocke fixa. Gått ganska mycket i helgen, och det känns i benen.

Vill gärna passa på att gå i skogen på helgerna, när man kan gå på förmiddagen. Underlättar liksom när det är ljust. Och det är fasiken mycket jobbigare att pulsa i snö i skogen än att knata på en plogad gångbana. Så på Måndagar brukar jag ta en vilodag. Mina ben brukar vilja det. Dom brukar säga det till mig på Söndagskvällen.


Nu ska jag köra ännu ett race, innan det blir kvällsro. Kanske kasta barnen i duschen, så är dom färdiga för kvällen. Smiiidigt.

Ovido - Quiz & Flashcards