Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Lisa Hillbom - 7 februari 2010 15:10

Vilken dag! Vilket alldeles fantastiskt väder! I Love It.


Började dagen med en sovmorgon. Sov som en stock hela natten. Otroligt skönt. Och välbehövligt. Jocke gick upp med kidsen vid halv sju. Med 38,5 i temp. Utan ett ord till mig. Grynet då.


I vårt hem är det ombytta roller. Oftast när jag är dåligt så är jag typ... döende. Det är så, så, så himla synd om mig. Hiskeligt.

Jocke, han säger inte ett pip han. Han bara tycker att det är ok att gå ut och skotta när han har feber liksom. Lite pucko, må jag säga. Istället för att utnyttja läget, på det sättet jag brukar göra! Mohaha!


Sen blev det iallafall en skogspromenad med två bekanta och deras vovvar. Det var grymt skönt. Men... det gick inte sådär jättebra heller... Min hund är ju översexuell på något sätt. Så det enda han gjorde var att jucka. Hela tiden. Var det inte på en hund, så var det i luften. Idiot.

Har iallafall beställt tid till kastrering åt honom. Får se om hans maniska beteende släpper. Lite kanske, iallafall. Och så har jag fått tipset att prova nosgrimma. Ska införskaffas, absolut. Innan han drar halsen av sig. Eller armen av mig.


Saga var bjuden på kalas igår, men hon har vart så himla förkyld, så jag tyckte det var onödigt. Hon blev så himla ledsen, eftersom kalas är typ det bästa hon vet. Så idag minsann, har vi haft fiskdamm här inne. Gick kanoners, och jag tror att det där missade kalaset redan är glömt! Fiiint.


Igår var jag och syster i Borlänge. Hade 1000 kr öronmärkta till mig. Enbart mig. Laddad som fan ger jag mig iväg. Vet ni vad jag kommer hem med? En ögonskugga. Så typiskt. Men egentligen gjorde det ingenting, för jag skrattade, som aldrig förr. Det inns ingen i hela världen jag skrattar med, på det sätt osm jag gör när jag är med Anna. Vi har så himla roligt, och skrattar alltid så att tårarna sprutar! Det är såå härligt.


Nu ska jag packa i ordning lite väskor och plocka fram lite kläder. Vet inte om vi kommer till dagis i morgon. Beror lite på kidsen. Saga är bättre, men nu är hon prickig i hela fejan istället. Linusen är allmänt snorig. Så vi får se hur det blir. Men det är lika bra att vara förberedd.


Over.



Ovido - Quiz & Flashcards