Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Då var helgen slut...

Av Lisa Hillbom - 3 oktober 2010 18:41

Igen!


Helgerna bara försvinner ifrån oss. Gräsligt, så fort det går. Men det har vart en riktigt härlig helg. Först lite ensammys med barnen. Sovmorgon på det, och lite ensamäventyr med Linusen när Saga var på disco.


Sen återkom den saknade delen av vår familj, och allt var som det skulle igen.


Vid lite närmare eftertanke, så kände nog både jag och Jocke att man kanske borde vara ifrån varandra mer än vad man är. För jäklarns vad vi hade saknat varandra.


Men det är svårt att vara ifrån varandra, när man bara vill vara tillsammans.


Åhhh... så löjligt det där lät. Töntisch!


Idag tog vi sovmorgon. Hela familjen sov till 9! Något slags rekord. Sen har det donats, plockats, fejats, dammsugit, mata djur, packat väskor, plockat tvätt. Ni vet, livet, tror jag visst det kallas... Eller vardagen. Men jag gnäller inte. Jag är glad att jag har en vardag, att jag har ett jobb att gå till.


Vi lämnade barnen till mamma och pappa en stund, sen gick vi ut i skogen. Bara jag och Jocke. Vi borde fasiken göra det mer ofta. Bara lämna bort dom två timmar. Vi gick en rejäl vända på berget. 65 minuter. Och då ska jag tillägga att karln tvingade mig att springa emellanåt. Han är ju som någon jävla gazell! My god. Känner mig som en flodhäst efter honom.


- Men jag väger faktiskt mycket, mycket mer än dig. Typ 30 Kg.


Han kontrar snabbt:


- Ja, men du går ju nästan en timme varje dag.


Sant. Bara att erkänna att han har en jävla grundkondis. Skönt var det iallafall, och det kommer nog att kännas i benen i morgon.


Nu blir det soffläge, ananas och vindruvor. Ladda inför i morgon.


Bullbak på dagis, hela förmiddagen.


 
 
Ingen bild

mammis

3 oktober 2010 20:42

Vi hade iallafall myspys med barnen när ni stånkade på där ute i skogen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards