Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Lisa Hillbom - 12 oktober 2010 14:01

Trött som tusan!


Skönt att Jocke är hemma med barnen. Är otroligt skönt att bara kunna tänka på sig själv.


Barnen är lika snoriga och uttråkade. Så vi ordnade ett chokladbollsbak. Sen satte barnen och pappan av mot Nisses. Skulle få köpa något litet för att piffa upp en trist Tisdag.


Linus, den lilla minikocken, skulle köpa mat. Sån plastmat. Sötungen. Man måste ha mat för att kunna laga mat, sa han. Och såklart har han rätt. Men det ärh ärligt att se såhär tidigt att han har ett så brinnande intresse för köket.


     

Glömde visst att vända på bilden! Ni får vrida om huvudet istället.

Av Lisa Hillbom - 12 oktober 2010 10:52

Mår inget vidare.


Alldeles sjukt trött, genomförkyld, ont i kroppen, ont i halsen, hosta. Och nu har det hållt på i över en vecka, så i morse fick det vara nog. Tog mig den där hemska karensdagen. Jocke har tagit Vård av Barn, och tvingat mig till husarrest. Datorn och TV:n är mina vänner idag.


Känns helt ok.


Annars rullar allt på. Upp och ner, hit och dit. Lite bergochdalbana. Men mest upp, av olika anledningar. Plus det där killet i magen på vägen ner.


Jag är i en förträffligt trevlig period i mitt liv just nu. I Like It.


Ovido - Quiz & Flashcards